stipjes... overal...??

hoihoi,

mijn meisje heeft allemaal stipjes op haar buikje en in haar hals en gezichtje (maar die in het gezicht vallen niet zo op)..... als je eroverheen strijkt dan kun je ze zelfs voelen... wat kan dit zijn? De vierde of vijfde ziekte misschien??? Ik geef nog fulltime borstvoeding, maar heb niets bijzonders gegeten, dus dat kan het volgens mij niet zijn.

mama van Rêve

Ik zou het zo niet weten. Weet wel dat ze bij die 5e ziekte enzo eerst een paar dagen koorts hebben, voordat de vlekjes verschijnen.

Als je het niet vertrouwd, gewoon even naar de ha gaan.

Liefs Annemarie

Gebruik je misschien iets anders in bad? Dan zou het misschien kunnen dat ze daar niet tegen kan.
Tieme heeft nu een soort puistjes vooral op zijn buikje, ik heb een ander badschuim en denk dus dat het daar aan ligt.

groetjes Anke

Hoi,

dat kan zeker de 4de, 5de of 6de ziekte zijn.
Kinderen hoeven daar helemaal niet ziek van te zijn of koorts te hebben.
Soms wel koorts maar soms ook niet.
Ziekte is niet besmettelijk en kan ook geen kwaad.
Zolang ze zich goed lijkt te voelen is er waarschijnlijk niks aan de hand.
Ik werk op een kdv en dat komt regelmatig voor.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Hoi,

Ik werk al bijna 10 jaar in een kinderdagverblijf en bij ons komt de 5e en 6e ziekte ook vaker voor. ( 4e heb ik nog nooit van gehoord )
5e ziekte begint met stipjes/vlekjes daarna ( na een paar dagen ) kunnen ze lichte verhoging krijgen, hoeft niet.
Bij de 6e ziekte krijgen kindjes bijna altijd koorts en komen na een paar dagen stipjes/ vlekjes. ( yenna heeft dit ook gehad )

Let wel op bij de 5e ziekte, dat kan gevaarlijk zijn voor net zwangere ( kunnen ze een miskraam van krijgen )

Dus als je het mij vraagt zou ik voor de zekerheid toch ff de huisarts naar laten kijken.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan