stoeien met slapritme 9 maand

hallo moeders,
Onze zoon Thijs is bijna 9 maanden, een actief ventje....
Nu zijn we aan het stoeien met de slaaptijden. Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindjes ongeveer slapen ( met gemiddeld weer!!!!) en wanneer. Ik zou het fijn vinden als je s'morgens  en  s'middags even weg kan voor een kop koffie bij anderen, zonder daarbij alles in de war te schoppen. Heeft een kindje  al genoeg aan 1 lange middagslaap? en kunnen ze dat al trekken. Ik hoop dat ik wat aan jullie rimtme's heb, kunnen we daar weer mee verder stoeien.
vast bedankt!

Hallo!!

Onze dochter is net 9 maanden geweest.
Wij hebben ook een tijdje zitten stoeien met die slaaptijden, wij hadden echt (doordat ik bv gaf overigens) helemaal geen ritme!
Nu krijgt ze alweer 3 maanden de fles, en nu gaat het beter.

Alessia slaapt s`morgens een uurtje ong, s`middags slaapt ze gemiddeld 2 uurtjes en in het begin van de avond ook nog een uurtje.
Maar het wisselt ook wel eens, soms heeft ze van die buien dat ze echt niet wil slapen!!
Nu met het warme weer is het natuurlijk helemaal geen doen, al moet ik zeggen dat er dagen zijn geweest dat ze echt goed sliep, ondanks de hitte!!

Liefs Sarah mv Alessia 16/10

Hoi, mijn dochter is nu net 10 maanden. In grote lijnen slaapt ze aan het eind van de ochtend 2 uurtjes en dan in de loop van de middag nog een uur/anderhalf. 's Avonds is ze vaak onrustig, soms slaapt ze dan prima, maar soms is ze een hele avond huilerig en wakker. Maar van dit 'patroon' wijkt ze ook vaak af (tot mijn spijt). We doen het allemaal - heel hip - op aanvraag. Dat vind ik ook wel een beetje een strijd: hoe combineer je eten en slapen op aanvraag met het bieden van rust, reinheid en regelmaat? Het ritme dat volgens zeggen vanzelf ontstaat is hier nog ver te zoeken. Maar goed: het is waar dat kinderen zelf wel aangeven wanneer ze moe zijn/honger hebben en dat elk kind daarin verschilt.
Succes,
Jeanet

Hoi,

Onze dochter heeft altijd weinig geslapen, met dit warme weer iets meer. Ze is nu ruim 8 maanden.
Nu slaapt ze ongeveer van 10.00-11.30 uur en van 15.00-16.30 uur. Ze gaat ongeveer om 20.00 uur naar bed en slaapt dan tot ongeveer 7.00 uur. Ze is meestal wel een paar keer wakker 's avonds en 's nachts.

Groetjes,
Eser

Hoi!
Mijn zoon is nu bijna 9 mnd en hij slaapt nog 3 x op een dag. Ik ben er ook mee aan het stoeien, want 2x zou zoveel hadiger zijn. Maar helaas hij heeft het nodig! Met dit warme weer slaapt hij ook prima.
Groeten debora

myn dochter is smorgens rond half - kwart voor 8 wakker en slaapt smorgens een half uurtje    tegen kwart voor 10 .  na de fles en   brood gaat ze weer op bed dat is rond 12.30 en slaapt minimaal 45minuten  tot 1 uur en 45 minuten en heel soms dik 2 uur   en rond 18.15 lekker in bad en dan de fles en om 19.30 op bed tot smorgens half 8 -kwart voor 8       ze huilt nooit is altyd vrolyk   en druk aan het spelen , maar overdag wil ze echt niet meer slapen vandaar dat ze snacht zo heerlyk en echt heel goed doorslaapt denk ik

Hallo,
Ik geef mijn zoontje nog steeds borstvoeding en hij is nu 5 1/2 maand oud. Dus nog wel jonger dan jullie kindje. Maar wat mij opvalt is dat baby's die flesvoeding krijgen eerder een vast ritme hebben van eten en slapen. Het zal denk ik wel komen doordat de borstvoedingsamenstelling per keer verschilt. De ene keer zal er meer voeding in zitten dan de andere keer. (kan ik nl. ook zien als ik afkolf). Mijn zoontje wilde eerst ook niet goed slapen. Ik houd mij nu aan de methode uit het boek rust, regelmaat en inbakeren. Hij wordt nu niet meer ingebakend, maar kan overal slapen. Als hij moe is leg ik hem gewoon in bed/wandelwagen. Dus ook als ik op visitie ga. Ik probeer alleen te reizen als hij wakker is en bij de mensen waar ik ben zoek ik een rustig plekje voor hem om te slapen. Het is alleen moeilijk om een tijd af te spreken, de slaaptijden verschillen per dag, al moet ik bekennen, dat er wel meer regelmaaat in komt.
Ik ben alleen wel van mening dat   je niet te veel moet ondernemen, dat wordt te onrustig.
Groeten Anke

Terug
Bovenaan