stoelgang

ik heb van mezelf spastische darmen al 6 jaar.
bij de zwangerschap van me dochter, begonnen me darmen eindelijk normaal te werken. Ik ben namelijk al 6 jaar aan de rees sochtends.
Maar nu 18 weken zwanger en het lijkt zelfs erger te worden. meer zwangeren hier last van en misschien nog goede tips.

Jazeker.
Staan veel tips op internet.
-veel vezels,water drinken,'s ochtend glas lauw water bij opstaan en zo zijn er nog wel meer tips.
Even googlen en je vind ze.

Hoi Conny,
Gelukkig valt het bij mij wel mee nu, maar heb hier ook jarenlang last van gehad. Ben toen ook bij dietist geweest en die raadde mij een sterke probiotica aan van Orthiflor. Geen wondermiddel, maar helpt wel. Zij zei toen ook dat ik dat, als ik ooit zwanger zou worden, aan het eind van de zwangerschap ook regelmatig moest slikken, voor mij maar ook om het niet door te geven aan de kleine. Omdat ik ook weer meer last heb nu ben ik daar maar weer mee begonnen ;)
Ik gebruik het probioticum Orthiflor Original. Dat zijn pillen met poeder die je oplost in lauw water, kwartiertje wachten en dan voor het slapen gaan drinken op een (redelijk) lege maag. Als het echt erg is mag je er ook meer per dag. Er is ook nog een sterkere variant hiervan, weet niet meer hoe die heet maar dat zijn zakjes en ook prima te gebruiken. Gewoon een paar weken proberen zou ik zeggen.
Succes!

Hier ook spastische darm al 12 jaar, heb er wel mee leren leven weet wat ik goed kan eten en wat niet, bij mijn eerste zwangerschap bijna geen last gehad en bij deze valt het me ook nog wel mee eigenlijk heb eigenlijk niet echt tips ja let op je voeding maar dat zul je wel weten misschien helpt wat normaal tegen diaree werkt banaan, lauwe cola etc. Op moment heerst ook hardnekkige buikgriep en mij is verteld dat je erlanger last van blijft houden als je zwanger bent. ik weet niet hoor wens je veel suc6 anders is bij de ha of vk vragen misschien tips??

Veel vezels is wel goed, dikt je ontlasting ook wat van in. Je kunt bij de dokter iets krijgen met vezels; zakjes met poeder los je op in water en dat moet je dan drinken. Zijn fijngemalen vezels. Verder bruin brood, brinta, meusli, volkoren rijst/pasta etc.
succes er mee!

Terug
Bovenaan