Stofzuiger-angst

A

Anoniem

Guest
Hoi andere mama's!

Mijn zoontje van ruim negen maanden is bang voor de stofzuiger. Toen hij nog kleiner was, vond hij het geen enkel probleem als ik ging stofzuigen, hij keek me een beetje nieuwsgierig na.
Maar nu is het gewoon krijsen, zodra ik 'em aanzet. Als de stofzuiger uit is en gewoon in de kamer staat, is er geen probleem.
Ik stofzuig nu dus maar als m'n man thuis is, dan kan hij Martijn ondertussen troosten.
Maar eigenlijk vind ik het errug zielig...wie heeft er tips?

groetjes!

Hier nog zo 1 die er bang voor is
Terwijl ik normaal altijd gewoon langs der bedje zoog!
Ik denk dat ze het heeft sinds een maand of twee....
dus toen was ze zo'n beetje zeven maanden.Ik heb geen
tips en ik denk ook dat je het maar gewoon moet laten
gaan, ten minste dat doe ik....je zal toch moeten zuigen
niet waar?!Ja ok het is zielig maar ze moet er toch aan wennen!!
Wie weet is het over een paar weken weer over!!
Succes ermee

xxx

Hier geen angst voor de stofzuiger, maar voor neus snuiten! Als iemand zijn neus snuit, wordt ze helemaal panisch!
En dat is ook pas sinds een  aantal weken.
Geen idee wat  je aan zulke angsten kan doen. Iedereen probeert er hier wel rekening mee te houden, maar je denkt er niet altijd aan.
En stofzuigen moet je toch...lastig hoor.
Sil

ik breek hier even in (voorjaar 2007 mama).

Wij hebben een spelletje gemaakt van stofzuigen en nu vindt hij het heel leuk (8,5 maand). Ik zette de stofzuiger zachtjes zodat die wat stiller was en ging bijvoorbeeld mijn eigen haren op zuigen zodat ze recht van mijn hoofd afstonden, of bij papa's haren,  of zette de stofzuigermond op zijn voetje / broekje / handje, en daar natuurlijk zelf heel hard bij lachen.... Klinkt idioot maar het heeft echt geholpen. Nu moet hij al lachen als hij de stofzuiger ziet!

Grappig, Jannetje! Humor werkt vaak wel heb ik ook ondervonden.

Bij het neussnuiten of neusspray toedienen doe ik dat altijd eerst bij mezelf, en dan flink niesgeluiden maken. M'n zoontje moet dan erg lachen en vervolgens mag ik aan zijn neusje zitten.

Als ik ga stofzuigen ga ik altijd heel hard een liedje zingen (nu ik het opschrijf klinkt het wel wat gek) en dan doe ik de stofzuiger aan en ga als het ware dansen met de stofzuiger, al zingend door het huis.................

't zal een leuk gezicht zijn..!!

Het gaat niet om het neus snuiten bij haar, maar als iemand anders zijn neus snuit....

Onze dochter had t toen ze nog n heel stuk kleiner was bij het hoesten en niezen van papa! (die niest ook absurd hard!) maar het is vanzelf over gegaan! Hier ook geen stofzuiger angst, ze 'helpt' me t liefst want ze vindt het een prachtig apparaat om op mee te rijden grrr.... dus geen tips!

Onze kleine grote meid, begint al te lachen als ik met de stofzuiger de kamer binnenloop. Ze vind het super!

Terug
Bovenaan