Stollingsfactor vastgesteld

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ten eerste even een hart onder de riem voor jullie allemaal....Ik lees regelmatig met jullie mee en zie dat jullie veel steun aan elkaar hebben. En hoewel ik niet zoveel schrijf, vind ik toch vaak antwoord op mijn vragen en ik leef dan ook echt met iedereen mee.

Zelf ben ik nu zo'n twee jaar aan het klussen. We lopen sinds een maand of zeven in het ziekenhuis. Tijdens die zeven maanden ben ik twee keer spontaan zwanger geraakt, maar twee keer is het misgegaan. Inmiddels is er van alles onderzocht en is bij mij vastgesteld dat ik een 'stollingsfactor 12'   heb. Is allemaal niet zo vreselijk, als volwassene heb je daar geen last van. Maar zo'n klein vruchtje kan er wel last van hebben, want het betekent dat mijn bloed wat te dik blijft. En da's voor die kleine bloedbaantjes van een embryo niet lekker door te voeren zeg maar.... Het lekkere is dat er nu dus iets is vastgesteld waardoor het nu al twee keer misgegaan kan zijn en er is zelfs wat aan te doen.

En dat is nu net waar ik de bibbers krijg, want je kunt daar wat aan doen door vanaf de 7e week tot de 16e week iedere dag een injectie te zetten....... BRRRRR moet er nog niet echt aan denken!!! Ik zie mezelf dat nog niet zo 1 2 3 doen. Na de 16e week kan je overstappen op pillen en dat moet je dan tot het einde toe volhouden. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en mij hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen?

Ik hou me aanbevolen!

VB

hoi vb ik weet niet of dat hetzelfde is maar ik moet hormonen spuiten met een soort prikpen, nou dat is echt geen probleem ik vind zoiezo spuiten niet eng maar dit is echt super simpel maar als jij echt zelf met injectie naalden moet prikken is misschien wel lastiger maar denk maar zo wat is nu die paar weken op straks een mooie zwangerschap!!!!!! en zelf ben ik ook heel blij dat die mogelijkheden er allemaal toch....... succes maar je weet waar je het voor moet doen en dat maakt echt heel veel goed liefs van joyce

VB,

ik had net ergens anders al gereageerd en zag nu dit berichtje.

Ik ben een schijterd en heb mijn man de spuitjes laten zetten.
Je kan vragen of iemand van de thuiszorg bij je langs komt om je man of jouzelf te leren hoe je de spuitjes het beste kan zetten.

Ik hoefde niet tijdens de zwangerschap te spuiten, maar erna   (6 weken) ivm verhoogde kans op trombose. Ik ben net een week van de spuitjes af.

Maak je er niet te druk om, het is het allemaal waard en als je eenmaal spuit (of je laat spuiten) dan zal je zien dat het best meevalt.

Miep

Terug
Bovenaan