stollingsonderzoek

Hallo allemaal,

Omdat ik 2 miskramen heb gehad, zijn er nu onderzoeken in gang gezet waaronder een chromosomenonderzoek en stollingsonderzoek. Ben zo bang dat hier iets uitkomt en ik nooit moeder zal worden. Wie heeft er ook zulke onderzoeken gehad en is daar iets uitgekomen? Zo ja, hoe gaan jullie verder?

Groetjes E

hoi E,

Ik heb drie miskramen gehad en chromosomenonderzoek en stollingsonderzoek en factor V leiden enz. onderzoek. En er is helemaal niets uitgekomen, dat is heel moeilijk. Want nu weet ik niet wat ik mankeer. Maar de onderzoeken die je moet ondergaan komt maar bij zo weinig mensen wat uit ik geloof maar 15%. Ik heb wel van mijn gyn begrepen dat dat dan niet betekent dat je niets mankeert maar kunnen ze het niet achterhalen. Ze zeggen dan de aanhouder wint en dat is pas heel hard. Je moet maar gewoon blijven proberen totdat het een keer goed gaat. Veel sterkte ermee.

Hoi Debbie,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat er inderdaad maar bij weinig mensen iets uit die onderzoeken komt, maarja, ik ben al niet zo positief, dus heb zoiets van, je zou net zien dat er bij mij iets mis is (of bij de chromosomen van mijn vriend). Aan de ene kant snap ik wel dat je het moeilijk vindt dat er niets gevonden is, maar het lijkt mij toch wel een fijn idee. Stel dat je een chromosomenafwijking zou hebben, dan weet je al bijna zeker dat je geen moeder zult worden. Hoe lang moest jij op de uitslag wachten? En hoe verwerk jij die drie miskramen, ik weet na 2 miskramen al niet hoe ik er mee om moet gaan, ben echt zo bang dat ik geen moeder zal worden. Hoop nog van je te horen!

Groetjes E

Hoi E,

Bij het chromosomen onderzoek 12 weken en bij de overige uitslagen 4 weken en die duurde gevoelsmatig veel langer. Tja, hoe verwerk je 3 miskramen, je gaat je grenzen verleggen omdat de aanhouder wint zeggen ze. Wat ik nu overigens wel nog doe ik naar een academisch ziekenhuis gaan, misschien dat die nog iets weten wat er nog niet gedaan is...maar denk het niet. Als je namelijk op de site www.nvog.nl kijkt dan volgen al die gynaecologen die richtlijnen en weet je precies wat er gebeurt misschien heb je er wat aan. En maar gewoon blijven volhouden. Maar jij hebt gewoon nog heel veel kans om bij de derde keer een gezond kindje krijgen namelijk 80% heeft twee miskramen achter elkaar. Bij drie of meer miskramen wordt het nog maar 1% van de nederlandse bevolking die dat heeft dus zeker zeldzaam. Nou gewoon positief blijven en persoonlijk zou ik je chromosomenonderzoek even afwachten en dan weer de toekomst in kijken, ik wens je heel veel sterkte!!

Hoi Debbie,

Bedankt voor je reactie. Hoop inderdaad dat het de derde keer misgaat, maar goed, bij jou is het ook verkeerd gegaan, ben daar ook zo bang voor. Maar moet inderdaad proberen wat positiever te blijven, mijn vriend is daar beter in dan ik! Was je elke keer wel snel zwanger? Kun je er in je omgeving goed over praten? Ik heb al gauw het gevoel dat ze denken, daar heb je haar ook weer! Maar je hebt wel gelijk dat je nog naar het academisch ziekenhuis gaat! Hoop voor je dat de volgende zwangerschap wel goed verloopt! Duim voor je!

Groetjes E

Ik ben in 1 jaar tijd drie keer zwanger geweest dus ongeveer om de drie maanden want je moet na een miskraam weer even een maandje wachten endergelijke dan is het makkelijk rekenen voor de gyn. Mijn omgeving is hartstikke begripvol en lief. En mijn man blijft ook postief. Hij heeft het gevoel dat het goed komt alleen duurt het bij ons wat langer zo redeneert hij samen met de gynaecoloog. Ik las net een verhaal van iemand die heeft al een kindje en heeft nu vier miskramen achter de rug, dus heeft dus ergens een keer geluk gehad komt voor ons ook heus wel.
Nou ik zie je misschien nog wel op het forum proberen na een miskraam.

groetjes
debbie

Terug
Bovenaan