stolstels

Hoi dames,

Helaas behoor ik ook tot de groep waarbij de zwangerschap vroegtijdig is beeindigd. Ik had een lege vruchtzak van ruim 9 weken. Echt een ontzettende domper als je voor de echo weggaat. We hadden ongeveer 1 jaar geklusd om het voor elkaar te krijgen en waren dus erg blij, dat het gelukt was. Heb op 29 maart gehoord dat het dus een windei was en ben op 6 april gecurreteerd. Alles reuze meegevallen hoor, de curretage stelde bij mij niet veel voor. Was zo gepiept. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit voor iedereen zo geldt, want iedereen ervaart dit anders. Het bloedverlies na curretage was erg meegevallen. Er was me verteld dat ik flink maandverband moest inslaan vanwege de enorme bloedingen. Nou die kwamen niet echt op gang. Ook de buikpijnen bleven uit. De bloedingen waren eigenlijk al over tot ik op 9 april flinke buikpijn kreeg. Net alsof mijn buikspieren ineens allemaal samengetrokken werden. Een soort steken, die na een minuut of zo weer wegtrekken. Met warme kruik op de bank dan maar. Volgende dag ineens helder bloed, dus ik dacht ongesteld te zijn. Kan dat al zo snel? Heeft daar iemand ervaring mee? Dus vanaf 10 april ongesteld en nog steeds af en toe van die venijnige steken. Maar toen kreeg is vanavond ineens het idee dat ik leegliep. Sorry voor bewoordingen, maar ik kan het niet anders omschrijven. Ik snel naar het toilet en er zaten  enorme stolsels (soort lever om te zien) in mijn broek. Ruim 1 uur later weer veel stolsels en later op de avond nog wat . Wat is dit? en zijn ze bij de curretage wat vergeten weg te halen of zo? Komt dit bij iemand bekend voor en hoelang kan dit nog aan blijven houden. Ik had gehoopt weer snel te kunnen gaan klussen, maar nu toch nog maar even wachten. Kan dit al menstruatie zijn of zijn dit toch nog de gevolgen van de curretage?

Hopelijk zijn er dames die antwoorden voor mij hebben.

Verder wil ik iedereen op dit forum veel sterkte wensen en veel succes voor de toekomst.

Groetjes,
Marieke

hoi marieke
ik denk dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon was.ik heb vorige week een opgewekte miskraam gehad en daarbij kwamen na de vruchtzak ook een hoop vleeskleurige stolsels mee.nu een week later af en toe nog een klein stukje.die stolsels zagen we ook zitten op de controle-echo na de miskraam.heb jij geen controle-echo gehad?misschien moet je daar even om vragen.dan weet je wat er nog in zit en dus nog uit moet.
sterkte.groetjes kari

Hoi Marieke,

Ik ben zelf een half jaar geleden gecuretteerd en had voor de ingreep last van enorme stolsels die echt op drilpuddingen (sorry voor de details) leken ik vond het enorm smerig ondanks het natuurlijk is. Ik was al in het ziekenhuis omdat ik ernstig bloed verloor en een enorme lage bloeddruk had dus voor mij was de situatie heel anders, toen ik gecuretteerd was had ik geen last meer van stolsels en na 2 dagen stopte het bloeden. Na 4,5 week werd ik weer voor het eerst ongesteld de 1e menstruatie was wel veel heftiger dan normaal maar dat schijnt ook normaal te zijn na een miskraam. Moet je nog voor controle of niet? Ik zou bij twijfel contact opnemen met de gynaecoloog, ik moest 2 weken na de ingreep voor nacontrole komen en ik heb alle vragen die ik toen had aan de gynaecoloog gesteld en die heb ik beantwoord gekregen dus dat was heel geruststellend. Ik lees hier meer op het forum dat meiden zo'n last van stolsels hebben na curettage maar ik blijf zeggen dat je contact op moet nemen met de arts of gynaecoloog want het kan zijn dat de baarmoeder toch niet helemaal schoon is.

Suc6 en sterkte  in ieder geval.

Liefs,

Puk

hoi dames,

ik heb nog geen controle -echo gehad. Moet eind mei terugkomen voor nacontrole. Vandaag wel gesproken met de gyn. omdat de vruchtzak was onderzocht. Toen gelijk gevraagd over de stolsels. Het kon best zo voorkomen, de een heeft het gelijk en de ander pas na een paar dagen.

Toch bedankt voor de antwoorden en succes

Marieke

Hoi Marieke,

Je verhaal komt mij heel bekend voor...
Ik heb het idee dat ik de laatste tijd
alleen maar berichtjes plaats over telkens
weer bloedverlies en stolsels...
Morgen is het bij mij zes weken geleden
dat ik gecurreteerd ben...
Ik had met tien weken een leeg vruchtzakje
van 8 weken...
Ik heb nog steeds problemen met bloedverlies
en stolsels en andere rommel...
Ik moet dinsdag a.s terug voor de na-controle..
Waarom is jouw vruchtzakje gecontroleerd?
Of gebeurt dat standaard?

Lastig hé, al die onzekerheid...
Meid, ik wens jullie heel veel sterkte...

Liefs, Judith      

Terug
Bovenaan