stom gedaan - toch verkeerde schoonmaakmiddelen gebruikt - nu ongerust

Hallo,

Ik heb zo stom gedaan, het is mijn eigen schuld, en ik moet het toch even kwijt.

In de badkamer hebben we van die lekkere schimmel plekken op de kitranden van het bad. Ik heb met alles geprobeerd  het weg te krijgen, maar het lukt  niet  ik weet dat het alleen lukt met producten waar chloor in zit. Nu heb ik mij al maanden (vanwege de zwangerschap)  in kunnen houden om niet de verkeerde producten te gebruiken, maar nu dus toch gedaan. Ik wil namelijk echt dat die schimmel weg is als ik ga bevallen (duurt nog even hoor), dus dacht ik, ik ga in stappen die schimmel wegkrijgen. Dus zo ben ik vanochtend begonnen. In zo'n spuitbus en kreeg het meteen over mijn vingers heen, die stinken (na heel lang wassen ) nu nog naar chloor. Ik heb het een kwartiertje in laten trekken en toen in de chloorlucht heb ik het weer met heel water weggespoeld. En nu heb ik spijt, spijt dat ik het niet mijn man heb laten doen (hij wil echter geen chloor gebruiken, maar opnieuw kitten (1.5 jaar  geleden nog gedaan) wil hij ook niet. Hebben jullie trouwens nog tips ....

Sorry voor dit ellenlange verhaal, maar ik maak gewoon zorgen en moest het even kwijt.

Groetjes,
Liene

Ik weet niet of ik je echt help met mijn verhaal maar ik zal het toch vertellen... ik let eigenlijk helemaal niet op dit soort dingen ik heb laatst onze hele woonkamer nog schoongemaakt met HG sierpleister reiniger... ik wist ook echt niet dat dit niet mag. Ik heb vorige week de badkamer nog schoongemaakt met gloor en ook hierna geen last gehad van iets. Maar ja ik wist dan ook niet dat ik dit allemaal niet mocht. Gister naar de VK geweest en alles was goed, hartje klopte... ??? Mag je bijvoorbeeld wel schilderen? Wij moeten de woonkamer nu opnieuw doen omdat dat andere niet gelukt is...? Misschien kun jij MIJ advies geven haha

en een tip voor de schimmelvlekken wij hebben dit op het plafond en gaan nu het plafond verven met een speciale verf... wat betreft de randen zou ik gewoon een badkamer reiniger pakken en die erop spuiten en de hele dag even laten zitten... je kunt het niet verhelpen alleen even tegengaan... ja misschien je raam openzetten... maar dan trekt nog alles naar 1 kant... het is een drama die badkamers haha Succes!

Groetjes,
Miranda

Hoi dames,

wat een gedoe he, die schimmelvlekken. Ik laat mijn man dat lekker opknappen.

Miranda, wat het verven betreft. je mag wel gewoon schilderen met verf op waterbasis. De andere verf is niet goed.

Groetjes van Marloes

Hoi moeders in spé,
Ik heb mij nooit druk om dit soort dingen gemaakt en heb inmiddels twee supergezonde babies op de wereld gezet. Je moet je niet overal druk om gaan maken. Tuurlijk kun je nooit voorzichtig genoeg zijn en moet je nooit vergeten dat je een baby in je draagt.
Maar zolang je maar zorgt voor voldoende frisse lucht tussendoor mag je gewoon verven, schoonmaken etc.
Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap heel het huis geverfd, met verf wat niet op waterbasis was. Schoonmaken doe ik altijd met chloor-producten en ik heb ook gewoon mijn haar geverfd.
Er is vast niks aan de hand, geniet lekker van je zwangerschap.
Sil

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik voel me al een stuk geruster .... Ik ben ook wel een typje wat zich veel zorgen maakt. Inderdaad gewoon genieten!

Liefs,
Liene

Terug
Bovenaan