Stom instinct

A

Anoniem

Guest
Naar gister wat het leek te zijn dat we regeldagen hadden of nog steeds hebben dat is afwachten, ging ik met een dubbel gevoel de naar bed om 23.00. (ik had eerder ook nog een uurtje geslapen.) De laatste fles wat groter gemaakt en afwachten..om2.40 weer een voeding, helaas dus niet door de grotere fles langergeslapen, dat stuk wil maar niet lukken (kortom ik heb 3 uur geslapen ongeveer) Fles gegeven, alles voorspoedig, dommelde wat in, kind in bed en ik in bed...manlief sliep lekker.... Toen begon het...zoonlief sliep met veel geluidjes, maar sliep..maar ja dat pokkeinstinct van mij wil dus niet rusten tot het echt stil is.....elke keer dat ik bijna in slaap viel een geluid dus ik weer wakker... Zo ging het door en om 5 uurheb ik het bekaf en huilend opgegeven en kind en mezelf mee naar beneden genomen...kindje slaapt lekker in de wagen (wel rumoerig) en ik.......tsja ik weet het even niet.... Wanneer leert dat pokkeinstinct onderscheidte maken tussen serieus geluid en geluid...ik kan toch ook door het gesnurk van mijn man heenslapen? De deuren kunnen niet dicht, kan geen dopjes in want mijn man wordt dus niet vanzelf wakker....dit is de zoveelste nacht al dat ik gemiddeld vier a vijf uur slaap...leert mijn lijf dit op den duur?? Zo..tot zover mijn frustratie

Hoihoi,
Heel herkenbaar. Ik had het bij mijn eerste ook. Na 2 weken sliep hij op zijn eigen kamer, maar had ik wel de babyfoon aan. Na 6 weken op de eindcontrole zei de verloskundige: waarom zet je de babyfoon aan (hij sliep in de kamer naast ons). Als er iets is, hoor je dat echt wel. Die nacht zonder babyfoon gedaan en uiteraard was dat die nacht nog niet echt lekker, maar vanaf toen had ik heerlijk geslapen! Succes ermee! Het komt echt vanzelf, het is het eerste stukje loslaten.

Groetjes Wendy
28w 5d

Oooo dit herken ik zooooooo goed! Kan ook niet slapen van dat gekreun en gemummel! Ben heel de tijd aan het denken: "Wat zou er zijn?" "Voel je je wel goed kleine Saar?". Dus ook weinig (heeeeeull weinig) slaap per nacht. Zo vermoeiend! Gisteren heeft vriendlief de laatste voeding gedaan via fles - kon ik mooi op zolder even 4 uur achter elkaar doorslapen. Heeeerlijk! Misschien een idee?

Denk ook dat Saar niet al te lang op onze kamer blijft. Maar wil het nog even aankijken ivm leren kennen van huiltjes en piepklein beetje schuldgevoel om haar op eigen kamertje te leggen ;-). Moet ik nog even overheen groeien denk ik...

LIefs Suus

Dat had ik in het begin met Britt ook.
We hadden haar eerst bij ons op de kamer liggen, dus haar heel snel naar haar eigen kamer verhuist.
De deuren hebben we dicht gedaan maar wel de babyfoon op de kamer gezet zodat we konden horen als het serieus was.
Daardoor sliep ik ook een stuk rustiger.
Zat namelijk ook bij ieder geluidje recht overeind in bed.

Hopelijk heb je hier wat aan en slaap je binnekort weer langer.

Hij ligt al zonder babyfoon op zijn eigen kamer..
Ik denk ook niet dat er iets is want dan huilt ie wel en dat doet hij genoeg helaas..

Het is echt puur instinct aangezien ik het verstandelijk wel weet dat het niets is... Maar ja helaas.....

Ook hier heel herkenbaar. Hadden we gister een zeg maar goede nacht. Dat hij na de fles gelijk in slaap viel. Vannacht totaal anders. Ons mannetje kwam na de laatste avondvoeding om 12 uur om 4.40 (ik blij dat hij nu langer dan 4 uur had geslapen) luier gedaan fles gegeven. Had hij zijn luier vol tijdens de fles. Dus door het dreinen de luier maar weer verschoond. Meneer was dus klaar wakker. Ben maar weer op de bank gaan leggen en hem in zijn reiswiegje gedaan en man naar boven gestuurd(nog herstellende van een operatie). Maar door elke geluidje niet kunne slapen. Wel een paar keer weg gedommeld. Dus totaal ook zn 4 a 5 uurtjes geslapen.Vanavond weer proberen in zijn eigen bed

das balen als je niet slapen kunt.
Gelukkig heb ik dat niet....kan heerlijk slapen en hoor geluid en hoor ook als ze aan het wakker worden is dan hoor ik dat in de verte maar slaap er niet minder om.

Ze slaapt ook bij ons op de kamer. (we hebben maar 1 kamer die hebben door middel van een grote kast in tweeen gesplitst.)

Ik weet ook de hond die ligt altijd in de bench boven op de gang en als hij de slaapkamer in loopt hoor ik het niet, maar gaat hij naar beneden dan ben ik direct wakker want dan weet ik hij moet eruit.

EN dat heb ik gelukkig ook met de kleine.... niet dat zei naar beneden loopt :) Maar als ze geluid maakt.

Terug
Bovenaan