Stomen met baby 2 weken

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is morgen 2 weken oud en al paar dagen verkouden :( Ik gebruik neusspray voor baby's voor elke voeding zodat hij wel goed kan drinken en ik heb een snot zuiger. Ook snachts een ui naast het bedje. Nou rest nog maar 1 ding en dat is stomen. Hete douche aan en daarna in de met stoom gevulde badkamer zitten voor 10 minuten. Maar mijn vraag is wat moet de baby aan als je stoomt? Gewoon een rompertje of alleen een pamper of juist helemaal niks?</p><p>Hij heeft geen koorts godzijdank maar ben bang dat hij het te warm krijgt of juist nog meer koud vat na het stomen.</p>
 
Ik zou denk ik gewoon onder de douche gaan staan, lekker huid op huid met de kleine. Als je het eng vindt dan kun je tegen het glibberen een hydrofiel om je arm wikkelen. En dan in een lekkere doek wikkelen als je terug gaat naar de kamer om aan te kleden. Kleertjes al lekker om een kruikje heen. Want op dat moment koelen ze snel af. Maar dat heb je na een badje ook. 
Verder prikkelt die ui alleen maar, daar zwellen de slijmvliezen juist van op. Dus die zou ik weghalen. Je kan wel het bedje wat verhoogd zetten op een paar dikke boeken, zodat het matras schuin staat, dan gaat de neus minder dicht zitten. 
Sterkte, 2 weken en al verkouden, dat is heftig om te zien denk ik. 
 
Je hebt van daro pipetjes met zoutoplossing. Daarmee spoel je het neusje door. Werkt vaak beter dan neusspray op die leeftijd. Mijn jongste was op die leeftijd ook zo verkouden en met die pipetjes ging het voor mijn idee wel wat eerder over.

Het beste is om samen met je kleintje in de douche zelf te gaan staan/zitten. Of je baby tijdens het stomen in badje te doen als hij dat fijn vind. Als je hem daarna hebt aangekleed eventjes de neus doorspoelen met zo'n pipetje.

Bedje wat schuin zetten en wat vaker z'n bedje/dekentje verschonen, zodat evt stof niet gaat irriteren in z'n neusje.
 
Terug
Bovenaan