Stomen

Hoi ik heb een vraag:

Ik ben ontzettend verkouden, nu wil ik gaan stomen boven een pan heet water. Ik ben 23 weken zwanger. Zou het kwaad kunnen?

Ik heb thuis een stoomcabine, van de vk mag ik daar wel in, minuut of 10, 15.
Maar stomen boven een pan... Ik zou het niet weten.

Weet iemand hier antwoord op?
Thanx! :D
 
Precies, zolang je niets toevoegt mag het gewoon. Je mag immers ook de sauna in, maar een stoomcabine thuis klinkt wel erg lekker!
 
Volgens mij mag je juist niet de sauna en stoomkabine in. Je lichaam wordt dan te erg verwarmt waardoor het in je buik ook warm wordt.
Want wat zou er gebeuren als je een kom water in de sauna of stoomkabine zet ????????? Die wordt goed warm. Dus denk je eens in wat er met het vruchtwater in je buik gebeurt ???? Het word dan wel beschermd door je lichaam maar dat zal ook opwarmen.

Ik zou het nooi uitproberen. Maar dat is mijn mening.
Stomen boven een kom of pan daarintegen zie ik niet in waarom dat niet mag. Je stoomt alleen je gezicht en je longenworden verwarmt. Ver weg van je baby dus. Ik geloof juist dat je het aanraden om te doen vooral als je verkouden bent en zo.
maar bij twijfel gewoon vk of huisarts bellen.
Veel succes
 
De eerste 3 maanden wordt sauna afgeraden, net als een heet bad, daarna mag je gewoon in een sauna tot je vliezen gebroken zijn.
Jeanine, ik zou zeggen google eens op zwangerschap en sauna.
Of je het zelf prettig vindt is iets anders, maar het is geen probleem als je al gewend bent aan regelmatig sauna bezoek.
 
Hoi,

Stomen kan geen kwaad, is alleen maar water... Dus als het jou helpt, zeker doen!

En over de sauna: ook in de eerste drie maanden mag dat, ligt er maar net aan aan wie je het vraagt. Ik mocht van mijn HA gewoon naar de sauna. Ik heb wel de heetste sauna's gemeden, maar dat doe ik altijd. Als je al vaker naar de sauna gaat, is je lichaam daar aan gewend en kan het heel goed.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan