Stomerij? Wel of niet

A

Anoniem

Guest
Dag dames, het is weer een "mag niet" topic, maar het zekere voor het onzekere! Dus:

Ik las dat kleding gereinigd door de stomerij giftige stoffen afgeven bij het dragen en dit is niet goed voor het ongeboren kind. Hoe gaan jullie hiermee om? En als ik bijv. nu mijn winterjas laat stomen, is deze dan nog steeds "giftig" in de herfst? Mag ik uberhaupt wél een stomerij binnen?

Worden jullie af en toe ook zo gek en paranoia van al deze afvragingen? Ik kan er aardig van in de war raken af en toe! ;-)

Niets van aantrekken.
Gewoon je leven leven zoals je dat altijd doet.

Mensen verzinnen toch wat.
Straks mag je niet meer ademhalen omdat er giftige stoffen in de lucht zouden kunnen zitten.

(zoals je snapt: ik geloof weinig van al die do's en don'ts)

Dee

Wat een onzin nou weer...
In een stomerij worden wel chemicalien gebruikt bij de reiniging. Als je daar zou werken, zou je nu wel moeten uitkijken of andere werkzaamheden moeten krijgen ja, maar dan sta je er ook bovengemiddeld aan bloot.

Het zou wat zijn als de stomerij zijn klanten vergiftigde (want jij bent de eerste die er dan wat van merkt...) door resten die thuis nog vrijkomen !

Laat je winterjas gerust stomen, dus. Hij wordt echt niet giftig. En als je het toch stiekum niet helemaal vertrouwd (dit soort waanideeen blijven stiekum toch hangen), hang je hem daarna nog even buiten te luchten toch?

Groetjes van de mama van Sarah en Lotte, 39 w zwanger van nr 3

Hey,

Ik word ook af en toe helemaal gek van wat nou wel en niet mag! Ik moet zeggen dat ik deze (stomerij) nog niet kende. Ik zat van de week lekker een zakje suikerpinda's (nooit gegeten en ineens superlekker) leeg te knabbelen en ineens dacht ik: ehm...... mag ik eigenlijk wel pinda's???? Mijn man antwoordde gelijk: eet alsjeblieft gewoon op als je daar nu zin in hebt. Hij kijk helemaal niet zo nauw. Ik probeer wel heel goed op te letten met rauw vlees (ik ben niet zo'n ster in koken, ha ha) en filet americain (mijn man krijgt na de bevalling de opdracht om ergens een broodje filet americain te halen!!)

Succes!

Liefs Miranda, 31 w en 5 dagen! Nog 2 weekjes werken

hoi hoi

ik heb zelf   6 jaar in de stomerij gewerkt 3 jaar bij eentje die met PER werken dat is een chemicalie maar die kan geen kwaad alleen als je er werkt mag de machines niet leggen in verband met de damp die dan uit de macine komt daarna heb ik bij een stomerij gewerkt die mileu vriendelijk is die werken met kwl daar werkte ik dat ik de eerste keer zwanger was en deed toen gewoon alle wekrzaam heden en kon ook gewoon de machine legen
en je winterjas wordt na een behandeling geinpregneerd waterafstotend en dit kan ook geen kwaad voor jezelf dus je kan je jas gewoon heen brengen wel een tip als   je je jas ophaalt haal hem ff uit het plastic en voel ff of ie nattig vettig aan voelt en ruikt ie zurig dan is hij niet goed gedroogt

hopelijk heb je er wat aan

gr linda m v romy en 23 weken zwanger

Dank voor jullie reacties! Ik ga lekker mijn jassen stomen!

Dank voor jullie reacties! Ik ga lekker mijn jassen stomen!

Dank voor jullie reacties! Ik ga mijn jassen laten stomen!!!

Terug
Bovenaan