Stomme hik

Heeft iemand een gouden tip om de hik te stoppen? Mn zoontje heeft er regelmatig last van nadat hij gedronken heeft en dat houdt hem vervolgens te lang wakker.

Tnx alvast!

Hoe oud is hij? De hik is iets dat om verschillende redenen optreed. Je geeft aan dat het na het drinken gebeurd. Geef je fles of borstvoeding? Het kan zijn dat hij teveel in een teug drinkt of dat hij juist teveel lucht tijdens een slok naar binnen krijgt.

Hij is 2,5 week oud. Ik denk dat hij te gulzig drinkt en daardoor de hik krijgt. Ik geef zowel borstvoeding als de fles. We hebben verschillende spenen geprobeerd maar dat maakt geen verschil. 

Mijn dochtertje had ook vaak de hik zelfs al toen ze nog in mijn buik zat. Ik vond het ook vervelend met name voor haar en heb ook van alles geprobeerd maar niets hielp.

ik heb het aan het CB en aan de kinderarts gevraagd en die zeggen beiden dat het geen kwaad kan en meerdere baby's de hik regelmatig hebben.

ik moet zeggen nu ze wat ouder is (15 weken) is het stukken minder.

Mijn baby van 5 weken heeft ook erg vaak de hik. Het begon al in m'n buik. Heel kort laten drinken helpt bij hem snel tegen de hik. Of met hem door de ruimte lopen. Op de momenten dat hij onrustig ademt krijgt hij meestal de hik. Hoe meer rust en regelmaat er voor hem op een dag is, hoe kleiner de kans dat hij de hik heeft. 

Ja, ik vind het ook heel zielig voor m'n zoon. Vooral als hij moe is en bijna in slaap valt en dan de hik krijgt. Tijdens mn zwangerschap heb ik het een paar keer gevoeld maar lang niet zo vaak. 

Ik hoop dat het gauw minder wordt. 

Terug
Bovenaan