stomme hormonen...

Lieve dames!

We zijn op het moment met de 2de  IVF/ICSI poging voor de tweede ronde bezig. Vrijdag was de punktie (10 eitjes, waarvan 7 geschikt voor ICSI, waarvan 3 uiteindelijk succesvol  bevrucht). De punktie  ging deze keer echt hardstikke goed! Waar ik alleen best  last van  heb, is het pregnyl... 36 uur voor de punktie was de eerste injectie, daarna volgen om de 3 dagen nog eens 4 injecties met een lagere dosis. Sinds ik pregnyl spuit slaap ik slecht (hoewel ik heel moe ben), heb bijna geen trek en voel me enorm opgeblazen.  Ik zal vanmiddag bij de terugplaatsing eens vragen of inderdaad het pregnyl de boosdoener is.
Herkend iemand deze 'klachten'?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Uli

Hoi Uli,

Ik ben niet bezig met ICSI, maar gebruik wel clomid en pregnyl voor mijn eisprongen. En ja, ik herken je klachten heel erg goed! Ook ik heb een opgeblazen gevoel na die injectie, slechte stoelgang, allerlei zwangerschapsverschijnselen (lekker dan, schijnzwanger lijkt het wel!!) zoals zere borsten, jeukende tepels, misselijkheid, veel dromen en slechter slapen, heel moe...... Ik heb het ook eens negelezen op internet en het kan wel kloppen hoor, die klachten van de pregnyl. Jij hebt alleen nog 3 extra injecties, dus extra lang last, vervelend hoor! We moeten er veel voor over hebben he?!?! Heb je trouwens al de terugplaatsing gehad? Hoeveel gaan ze er terugplaatsen? Wordt de rest dan ingevroren? Succes!!

Liefs, Anke

Hi Anke!

Bedankt voor je reaktie! Gelukkig ben ik niet de enige.... sinds de punktie van afgelopen vrijdag ben ik zelfs 2 kilo afgevallen - maar het voelt alsof ik 5 kilo ben aangekomen. Ik heb ook maar gewoon de knoop van m'n broek losgemaakt...

De terugplaatsing was gisteren. Er is een eitje teruggeplaats. We willen dan wel heel graag zwanger worden, maar ik wil geen tweeling. Het zou anders zijn als we nog geen kindje hadden. De twee andere eitjes zijn zeer waarschijnlijk niet goed genoeg voor de vriezer, tenzij ze nog spontaan een sprintje gaan trekken. Maar daar ga ik niet van uit.

Als ik tot 26.03. nog niet ongesteld ben geworden, mag ik een test doen. Laat ik die dag ook nog jarig zijn....

Hoe loopt het bij jou op het moment? Hoe ver ben je met je behandeling/poging?

Succes in ieder geval!

Groetjes,
Uli

Hé Uli, ik zal voor je duimen hoor! Ik ken het "probleem"van de Pregnyll. Slapeloze nachten herken ik niet zo 1,2,3 maar vocht vasthouden/aankomen heb ik wel. Ik heb altijd zo'n opgeblazen gevoel van de Pregnyll en het gaat wel weer over, maar het is wel balen. Ik word er ook altijd een beetje hyper van, maar goed, alles voor het goede doel zeggen we dan maar. Zelf zit ik midden in de 2e IVF/ICSI poging...........

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan