Stomme migraine!

Hoi,

Ik ben nu 14 weken, in het begin ging alles hartstikke goed, en ik voelde me prima, behalve dat ik een beetje misselijk was in het begin maar verder niets aan de hand.

Nu heb ik afgelopen weekend weer een hele heftige-migraine aanval gehad! En ik maar denken dat ik er geen last van zou hebben tijdens de zwangerschap! Ik had het toen ik de pil gebruikte en kreeg het door de hormonen.

Nu stikt mijn lichaam natuurlijk ook van de hormonen, maar ik had ergens gelezen dat je vaak tijdens de zwangerschap geen last hebt. Ik baal er echt van! het lijkt ook veel erger dan dat het was!

En ik dacht dat je alleen de eerste paar maanden flink last zou hebben van je hormonen! zijn er meer mensen die hier last van hebben? misschien tips?
 
Hoi Cynthia,
Je had dus al voor je zwangerschap last van migraine... klinkt bekend hier nog zo een helaas echte tips heb ik niet... Heb zelf al mijn hele leven last van migraine en af en toe tijdens mijn zwangerschap is het bingo... paracetamol helpt bij mij niet en de medicijnen die ik er normaal voor heb mag ik nu niet hebben dus meestal vertrek ik naar boven naar de slaapkamer daar de gordijnen dicht en ook nog mijn verduisterende zonnebril op..meestal werkt dit perfect en ben ik er na een uurtje of 2 a 3 weer vanaf...misschien zijn er andere dames die tips hebben.... En kwa hormonen zelf merkte ik dat ik er minder last van had zo na week 17 ben nu bijna 21 weken zwanger dus... sterkte en geniet van je zwangerschap liefs sam
 
Hey Sam,

Ok, ik hoop dat het inderdaad weer minder wordt. Maargoed, ik moet maar even geduld hebben inderdaad. Het duurt bij mij meestal 2 dagen! dus gelukkig voor jou dat je er met een paar uur weer vanaf bent! Jij ook veel succes!!! bedankt voor je berichtje.
 
Ik heb ook migraine. Voor dat ik zwanger werd, had ik het wel veel vaker en langer als nu dat ik zwanger ben. Maar er van af ben ik zeker niet. Inderdaad de medicijnen die je normaal krijgt mag je nu niet. Wat bij mij nog weleens wil helpen is een warm bad, maar dan met ijskoude washandjes op mijn hoofd. Beetje rare combi, maar het verlicht wel de pijn een tijdje. Wel voorzichtig met overeind komen en uit bad gaan. Anders kun je de badkamer daarna schoonmaken. En veel slapen, donkere kamer en van die verkoelende maskers ( gelmasker) op je ogen. Heel veel sterkte.
 
hi
geen tips, maar ik kreeg in de eerste zwangerschap ook meer migraine en erger, met allerlei vlekken en wazigheden.
bij de tweede heb ik minder migraine gehad..

ik nam zetpillen 1000mg, deze verlichte iets,
want ik heb last van misselijkheid en overgeven.
als ik overgaf werd de druk ook meestal minder op het hoofd

maarja het zijn geen triptanen,wat wel goed helpt tijdens de migraine.

sterkte,houd je rustig
 
Terug
Bovenaan