stomme rotburo!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
o wat heb im toch een hekel aan het buro.
afgelopen donderdag moest indy weer.
nou vindt ze het daar echt verschrikkelijk en zet hem het meestal op het huilen,maar ze was nu erg vrolijk tot dat stome mens haar op de buik legt.
ik zei nog ,dit vindt ze niet leuk maar het kwaad was al geschiet.indy zet hem het op het huilen en is ook niet meer stil geweest.
zegt dat stomme  mens ook nog dat ik haar 5 keer per dag 5 minuten op de buik moet leggen,nou dacht het niet he.
en ze wou dat als ik weer terug kwam en indy wou nog steeds niet op de buik dat ik met haar naar de fysio ga,gek mens.
indy kan heel goed rechtop zitten en is heel stevig in haar hoofdje alleen ze wil niet op de buik.nou dat wilden die andere 5 van mij ook niet.had het dus weer helemaal gehad en weet nou waarom ik na een jaar alleen voor de spuiten bij het buro kom.
indy weegt nu 5,7kilo en is 61,2cm lang,ze is nu 5maand.
nog meer meiden die hun gal willen spugen over het buro???
liefs sil

Hoi Sil,
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik kom ook alleen maar op het buro voor de prikken. Eerst woonde ik in Tilburg en daar was het cb wel okee, behalve dan dat ze niet veel wisten ( reflux...nooit van gehoord, baby met eczeem...niks aan te doen, ammehoela!!!!) Nu wonen we in Rotterdam en die maken toch een hoop drukte om niks. Dan is mijn zoon weer te dun, dan praat hij weer niet goed.
Over kleine Liv hebben ze nog niet veel gezeurd, behalve toen ze inderdaad zeiden dat ik haar op haar buik moest leggen. Dat haatte ze ook, net als al mijn andere kinderen overigens. Ik heb alleen mijn eerste kind (die heet trouwens ook Indy)(verplicht)op de buik gelegd en daarna niet meer. En die kinderen waren even sterk in hun nek en rug en ontwikkelde zich precies hetzelfde, gezeur is het. Waarom je kindje 5 keer per dag pesten???
Gewoon lekker je eigen gang gaan Sil, maar dat doe jij toch wel lijkt me.
Groetjes,
Ivy

Hallo,
wat een opwinding!!

Je hoeft toch niet te doen wat het buro zegt? Het zijn maar richtlijnen... Als ik jou was zou ik braaf knikken op het buro, en het verder lekker zelf doen zoals je het zelf prettig vindt.

Wij hebben een fijn consultatieburo, dus verder heb ik weinig te gal te spuwen

groetjes
Mandarijn

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met het consultatiebureau, ook niet met mijn oudste dochter.
Finn wilde in het begin ook niet op zijn buik liggen, maar op aanraden van hun ben ik het wel gaan oefenen omdat hij een voorkeurshouding had. Binnen no-time vond hij het geen probleem meer om op zijn buik te liggen en nu rolt hij al bijna zelf van rug naar buik (hij is nu 5 mnd) en terug kan hij ook al zelf omrollen. En zijn voorkeurshouding is nu helemaal weg.
Ze geven daar gewoon advies, de ene keer heb je er iets aan, de andere keer niet. Ik snap niet dat je je daar zo over opwindt.

groetjes,
Ikke mv 2

Bij mij zeiden ze ook iedere keer dat Kevin niet goed genoeg op zijn buik lag en dat ik echt meer moest oefenen. Ik vergat het meestal. Dacht er pas na de voeding aan en dan is het niet zo handig.... Maar ineens deed hij het en nog geen paar dagen later rolde hij van z'n rug naar zijn buik en hij was nog geeneens 4 maanden. Mijn man vind dat ik me  teveel laat opjutten door het cb, probeer het ook zoveel mogelijk als richtlijn te gebruiken en te gebruiken wat ik denk dat goed voor mijn mannetje is. Het ligt ook heel erg aan de wijkverpleegkundige. De laatste keer hadden we een hele vriendelijke vrouw. Die ook gewoon heel lief voor mijn zoontje was en er ook niet direct vanuit ging dat ik het fout deed (zoals die andere wel deed, wat volgens mij ook niet kan, want iedereen doet zijn best en doet wat hij of zij denk dat het beste is). Ook gaf ze tips en advies, maar zei erbij dat ik ermee moest doen wat ik goed vond.... Kijk daar heb je wat aan.

Hoi,
Ik wilde even reageren op mensen die zeggen 'waar maak je je druk over'. Inderdaad, ze geven alleen advies en je hoeft het niet op te volgen. het is alleen soms de manier waarop ze advies geven, de toonzetting en dat is uiteraard afhankelijk van de persoon in kwestie. Soms is het gewoon behoorlijk irritant om zo'n 'muts' (sorry hoor) te horen vertellen 'hoe het allemaal moet'. Lijkt mij dat ik dat toch onderhand wel weet bij kind nummer 4. Kan mij soms behoorlijk in het verkeerde keelsgat schieten. Ik ga dan ook geen ruzie lopen maken hoor, maar ik ga geen ja en amen knikken, heb ik geen zin in.
Ik denk waar ik me vooral een beetje kwaad over maak, is hoe zoiets kan vallen bij een wat onzekere moeder. Die voelt zich na zo'n gesprek volgens mij soms best vervelend en daar baal ik van. Ik weet nog hoe onzeker ik was na de geboorte van mijn eerste kind en wil eigenlijk iedere nieuwbakken moeder die niet zo stevig in haar schoenen staat beschermen. Moeders moeten op hun eigen gevoel afgaan en dan gaat het meestal goed en het cb moet advies geven als het niet goed gaat of als iemand daar om vraagt. Dat is mijn mening.
Maar nu weten jullie waarom ik me af en toe wel druk maak over dat cb.
Ivy

Hoi,
Deze ronde luisteren ze geloof ik alleen maar naar mij. ;-)   Nee hoor, maar ik heb het nu getroffen met arts en wv. Ze zijn heel nuchter. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, bij mijn 3e had ik dat ook en het is vooral hoe het gezegd wordt dat je moet oefenen. En als jij je geen zorgen maakt, moet je het zo laten. Jij kent je kind en weet ook hoe de rest zich ontwikkelde.
SUcces!
Francien

hoi,!

ik zou zeggen , laten ze lekkerl...len.! Het cb kan advies geven, maar uiteindelijk weet je als moeder zelf heel goed wanneer je kindje ergens aan toe is en de een is nu eenmaal vlotter als de ander.
Mijn zoontje is nu 06 maanden en ook ik kreeg het advies om flink met hem te oefenen zodat hij om kan rollen van rug naar buik. Ach, Niek is nu eenmaal op dit moment met hele andere ontwikkelingen bezig en dat omrollen komt echt wel vandaag of morgen..

so, do'nt worry! Volg lekker je eigen gevoel!

Groetjes suus (trotse mama van Niek, 27 10 2007.

Terug
Bovenaan