Stomme tanden!

Hallo,

Tot nu toe had STijn eigenlijk nauwelijks last gehad van het krijgen van tanden, maar nu is het echt drama! HIj krijgt zijn onderste hoekkiezen en het is echt niet normaal. Hij poept de hele dag door en ook al verschonen we hem echt zo snel mogelijk, zijn billen zijn vuurrood en helemaal kapot. Vanochtend werd hij wakker met poep tot halverwege zijn rug en dus daar zit nu ook een vuurrode plek.

Het schoonmaken wil nauwelijks, want het doet hem zo'n pijn dat je er eigenlijk niet aan mag komen, maar ja je wel de poep er natuurlijk zo snel mogelijk af hebben. En hij kan ook nauwelijks zitten, een boterham aan tafel eten is heel lastig, omdat zitten hem zo'n pijn doet.

Ik vind het zo zielig, we zijn druk met sudocreme aan het smeren maar verder kun je zo weinig voor hem doen.

Heeft er iemand tips?

Carina

Hier ook nog zonder al teveel problemen tanden en kiezen gekregen, maar weet inderdaad van mijn neefje dat hij ook hele kapotte billen had. Hij wilde dan geen schone luier want ja dat deed zeer. Zij smeerde ook met sudocrème of natusan, die is alleen erg dik en smeert lastig. En daar overheen poeder dan blijft de zalf wat langer zitten en neemt ook weer vocht op.

Succes

Het klinkt raar, maar een beetje maizena helpt hier heel goed tegen kapotte billen! Een beetje erop strooien (doe ik met een zoutvaatje) na het verschonen, hier is het na 1 a 2 keer weg!

Veel succes!

En als het lekker weer is gewoon in z'n blote kont buiten laten lopen. Voor de poep niet zo lekker misschien, maar billen knappen er wel snel van op zeggen ze. (wondjes op knieeen e.d. helen ook het beste 'aan de lucht'.

Heb verder ook wel eens gehoord van die inlegdoekjes die ze vooral vroeger veel gebruikten, maar weet niet echt of het werkt.

Veel succes verder,
Liesje mv Simon 24 nov 06 en Maartje 14 mrt 08

hoi,
Ik heb toen van me kraamverpleegster gehoord dat idd maizena goed helpt.
En misschien een ideetje voor het zitten...zo'n aambeienkussentje.
Nou heel veel sterkte en hopen dat er veel bruikbare tips voor hem tussen zitten dat het snel over is.
groetjes cobie

Terug
Bovenaan