stomme vraag?

Dag allemaal, ik heb een vraagje over wat een baby van 5 maand mag eten. Ik kreeg van mijn oma al een pak lange vingers toen ik zei dat ze dat nog niet mog zei ze....nee nu nog niet? ik dacht ben ik nu dan zo precies of zijn jullie dat ook? wanneer mag ze pap, koekjes enz.......
doei marie
 
Hoi
Ik heb laatst het consultatieburo gebeld met dezelfde soort vraag. Ze zeiden dat bijvoeding in principe niet nodig is tot een half jaar. Dat er op Nutrix enzo vanaf vier maanden staat is leuk voor de fabrikant. Tot een half jaar hebben ze voldoende aan 4*200 ml borst/flesvoeding. De rest is alleen maar extra calorieén die niet echt nuttige dingen bevatten. Ze worden er alleen maar onnodig mollig van. Dus als je gewoon een goed tevreden kindje hebt, lekker wachten, (scheelt je ook weer in de kosten)

Groetjes, Carola
 
Maar, als je kindje aangeeft dat het best wat extra kan gebruiken, kan het ook helemaal geen kwaad hoor. Wij zijn er groot op geworden en vroeger hoorde je veel minder over allergieen, intolerantie voor van alles enz. Ik kijk zo nu en dan in het boek wat mijn moeder heeft bijgehouden van mijn babytijd en inderdaad at ik met 5 maanden al met de pot mee, nooit de fles gehad. Ik vind dat ze tegenwoordig veel te pietluttig doen. Mijn oudsten, 9 en 6 jaar heb ik nooit aan een schema gehouden. Ze hebben nooit opvolgmelk gehad, en vanaf 4 maanden heb ik geexpirimenteerd met van alles en nog wat qua eten, ze zijn niet te dik, kerngezond en eten alles. Wat wil je nou nog meer. Met mijn jongste, nu bijna 7 maanden doe ik eigenlijk weer hetzelfde, alleen geef ik hem nog wel opvolgmelk (ze hebben alledrie eerst 6 maanden borstvoeding gehad) omdat het nog zulk guur weer is en er wat extra vitaminen inzitten, maar bij zijn brood drinkt hij gewone melk of verdunde yoghi-drink. HIj gaat als een trein en het consultatiebureau noemt hem een model-baby, fantastisch toch!
 
Mijn moeder zat mijn dochter ook met 5 maanden een likje vla te geven, ik viel zowat van mijn stoel! Daar schrok zij dan weer zo van dat ze het niet meer heeft geprobeerd ;-) We wilden haar graag 6 maanden volledige borstvoeding geven. Tja, de lange vingers moeten dan maar even wachten ;-)

Mijn dochter is nu 11 maanden en krijgt nog steeds geen lange vingers, wel soepstengels en broodkorstjes. Suiker zal ze in de rest van haar leven nog wel genoeg krijgen, ik ga haar daar liever nog niet mee verpesten ;-) Met een goede voeding in de eerste levensjaren leg je de basis voor een goede gezondheid later.

Groetjes,
Pauline
 
Duh.
Van een likje vla zal je borstvoeding echt niet teruglopen! Zoals ik al zei worden eetproblemen en al die ellende die ik zie op de scholen van mijn jongens qua weerstand, allergieen en gedragsproblemen veroorzaakt door de pietluttigheid en regeltjes-mentaliteit van tegenwoordig. Hoop dat je niet te hard op je hoofd bent gevallen toen je van je stoel viel hahaha!
 
ben ik het helemaal mee eens!
iedereen doet toch wat haar het beste lijkt. verbaas me er ook over dat iedereen zo zeurt over de prijs van de potjes fruit. mijn dochter doet er gemiddeld 3 dagen mee, dus dat is gemiddeld 2 potjes in de week! waar gaat het over?
vroeger deed men ook niet zo moeilijk, en aten baby's vrij snel met de pot mee.

 
inderdaad, volgens mijn moeder al met 6 weken, ik heb mijn dochter ook gewoon met 3,5 maand bijvoeding gegeven en dat was zelfs om advies van cb( daar moet je trouwens niet zoveel waarde aan hechten ze hebben altijd wel wat te zeuren),En mijn dochter lijk net een beer ( van gezondheid).
 
ik ben zelf moeder van een meisje van morgen elf week oud. Ze krijgt borstvoeding ze kwam na 4 week om ongeveer 5 uur sóchtends weer. Ze had dan haar laatste voeding gehad om 12 uur snachts. Vanaf dat ze 5 week was geef ik haar een kwart liga met water aangemengd, het is dan een gewoon vloeibaar. Dit geef ik haar bij de laatste voeding om 23,30 en daarna geef ik haar nog borstvoeding. Ze vind dit lekker en het is handig want ik doe direct haar vit d en K erdoor. Ze slaapt nu tot ongeveer half 8 sóchtends door. Ik ben hier op over gestapt omdat mijn man om 6 uur opstaat. Hij hoorde haar snachts om 3 en 4 uur niet, maar hij schrok wakker om 5 uur en kwam niet weer in slaap. Ze heeft er ook niet echt last van gehad.
 
Terug
Bovenaan