stomverbaast...

A

Anoniem

Guest
lees ik wat iedereen als beleg op brood doet... ik ben echt een neuroot hihihi. Op de site www.borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema waar ik me min of meer aan houd, deze is opgesteld door Stefan Kleintjes een kinderdietist van het UMCG te Groningen.

In smeerkaas zit mega veel zout, dus dat zou ik echt niet gebruiken voordat mijn kindje een jaar is. Aardbeien, net als kiwi, is echt een allergieopwekker, dus daar wachten we ook nog maar even mee. Chocoladepasta, koekjes enz zitten vol suikers.... ook geen goed plan. Boterhamworst.... echt niet!! varkensvlees stellen we ook nog maar flink uit.

Rêve eet dus wel (licht)bruin brood (gewoon, dus met suiker en zout) maar zonder iets erop of met een stukje banaan erop geprakt. Banaan, appel, peer, tomaatje (zonder schil), boontjes, brocolli, bloemkool, witlof, aardappeltje enz enz..... en verder zijn we in de gelukkige positie dat ik nog volop borstvoeding geef.

zoveel mama's zoveel ideeën, zo zie je maar weer

groetjes Mama van Rêve

Dat heb je als je met zoveel moeders op een forum zit.   Dan heb je allemaal verschillende ideeen. Maar als het niet goed zou zijn dan zouden ze het op het cb ook niet aanraden neem ik aan maar ja het is maar wat je ermee doet natuurlijk.

Yari heeft vorige week voor het eerst frikandel gehad haha en hij vind t nog niet wat. Het is wel leuk om mee te spelen en te gooien.

xx Elly

Inderdaad, het roept nogal wat discussie's op volgens mij. Het is wel moeilijk. Het ene CB zegt dit, en het andere CB zegt dat... Je weet nooit of je goed zit.

Alles wat bij Tygo op brood komt, komt in een heel dun laagje erop. Puur en alleen voor de smaak. Ik laat Tygo aan alle smaken wennen, hij is ook helemaal geen zeurder met eten, hij lust alles. Ik doe dus wel (bijna) alles wat smeerbaar is, maar met mate... En het is maar 1 boterhammetje per dag.

Groetjes happyM.

hoi hoi

Ik voed geloof ik hetzelfde als jij. 6 Maanden volledige bv en nu bijvoeding a la Rapley vlg dat voedselintroductieschema met als hoofdvoeding nog steeds bv. Ze krijgt dus alleen nog naast droog brood, fruit en groente. Dingen waar veel zout en vooral suiker in zitten, wil ik zo lang mogelijk vermijden. Ik vind dat het beste voor mijn kindje. Maar ik spreek dus voor mezelf. Iedereen moet het natuurlijk zelf uitmaken wat zij haar kindje geeft. Het cb zal ook zo haar richtlijnen hebben. Maar ik kijk liever op borstvoeding.com en bijvoedingsforum.

Groetjes!

ik ben van mening als je zo gaat denken mogen ze helemaal niets en kun je het beste tot een jaar bv geven. Maar ieder het zijn en ik snap ook dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt.
Maar onze knul nu 8 maanden mag nu vanalles mee gaan proeven en hij wil hetzelf ook.....als we op een verjaardag zitten en ik heb vlaai dan laat hij zich wel horen dat ie ook wat wilt en van mij mag het(met mate) zo moeten ze toch aan alles wennen en je merkt het vanzelf als het niet goed zou zijn voor je kleintje. Als je merkt dat het hem niet goed valt dan geef je het toch niet meer. Maar het is mijn 2e dus ik denk mss ook wat gemakkelijker en ben over wat soepeler mee. Maar hij zelf wil ook alles proeven en hebben hihihi als ie kon trekt hij het uit me handen bij wijze van. Afgelopen zondag heeft hij ook van een heerlijk softijsje gesmuld, want tja zijn zus had er ook een en dat wilde meneer ook wel eens proeven....

Maar goed ieder denkt er anders over en je moet gewoon doen en denken wat het beste is voor je eigen kindje, maar ook andere in hun keuzes vrij laten.
Groetjes Nessie

Terug
Bovenaan