stoom afblazen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Ik heb best wel een zwaar weekend achter de rug mijn zus zou zondag 36 zijn geworden maar ja die leeft helaas niet meer. Ik ben nog een beetje aan het malen geweest over mijn zwangerschappen en keizersnees.Ik had het net er met eeen kennis over dat ik van het weekend nog tegen mijn vriend zei dat de baby normaal gesproken als eerste de moeder ziet maar bij mij gaat het met allebei de keer niet op. Ik had de ervaring ook graag gewild maarja ik zeg ook maar ik moet blij wezen dat ik nou 2 mooie kinderen heb dat is weer het andere kant van het verhaal. Maar nou zgt die kennis net ach ja je kan beter een keizersnee hebben dan is vanonder nog alles intat is niet voor niks dat die sterren allemaal een keizersnee laat doen. Ik zeg ook tegen wacht is even je denkt waarschijnlijk niet dat er risicos aan vastzit echt wel. Ze hebben allebei mijn kinderen moeten reanimeren omdat ze een wetlong hebben gehad en dat komt door de keizersnee vertelde de gyn tegen mij omdat de overgang erg groot was en bij milton ben ik heel ziek geweest ik had 2 seals gekregen ja bloedzakken.Ik was er zelf ook bijna niet meer geweest ja zegt ze jouw geval is anders ooooooh whaaaaaaa wat erg ik mij hier aan mensen zijn soms zo dom ze denken echt niet na met wat ze zeggen en het is voor mij net de verkeerde periodeWij hadden zo gehoopt op een natuurlijke bevalling maar dat zit er voor ons niet meer in .
Ik moest even stoom afblazen
groetjes lisette

Hoi Lisette,

Wat lijkt me dat erg om al zo jong je zus kwijt te raken, is het al lang geleden?
Ik heb een zus en vier broers en moet er natuurlijk niet aan denken, kan me voorstellen dat een 'verjaardag' dan zwaar is!

Ik weet niet hoe het is om een keizersnede te krijgen, mijn oudste is wel na 19uur met de vacuumpomp geboren en achteraf hoorde ik dat het er niet veel vanaf zat, ze mogen dit niet te vaak doen, ze hadden al 2 keer geprobeerd en toen is er snel een ervaren arts bijgehaald,,ik ben blij dat ik nu ook weet hoe het is om normaal te bevallen, zelfs een vacuumpomp voelde al te medisch,, mensen die denken dat een keizersnede lekker makkelijk is weten gewoon niet waar ze over praten, trek je dat ook maar niet aan!  

En als je lekker je verhaal kwijt wil, dan kan toch lekker, kun je het weer een beetje loslaten daarna!!

Liefs MJ

Wat kunnen mensen toch domme dingen zeggen, zonder er bij na te denken. Verder wil ik je veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.

Hoi Lisette,
Ik ben echt geroerd door jouw verhaal....
Mijn overeenkomst met jou is dat ik ook mijn zus ben verloren....
Ruim 10 jaar geleden, 6 weken voor ze 20 jaar werd stapte ze zelf uit het leven...
Het was een moeilijke periode, voor haar dood was ze 2 weken vermist, m'n ouders zaten bij Tros Vermist en onze woonplaats hing onder de pamfletten met haar gezicht erop...
Ben nu 10 jaar verder en heb 3 dochtertjes, ben maar 1 jaar jonger dat m'n zus, dus vind het telkens weer moeilijk als ik ben bevallen...vraag me vaak af of zij al kindertjes zou hebben...wat zou het leuk zijn ...onze kindjes samen...Heb nog 2 jongere broers onder mij van 19 en 24 die nog totaal niet aan kinderen toe zijn....Dus die droom van samen kinderen hebben in dezelfde leeftijdsklasse is er niet meer.
Ik mis haar echt vreselijk.

Heb geen ervaring met een keizersnee, maar ik 'begrijp' (zover ik dat kan zeggen) best dat het heel moeilijk is om te verwerken, ook al zijn je kindjes nu gezond.
Vreselijk hard hoe mensen kunnen reageren....probeer er geen waarde aan te hechten, het is de domheid van die mensen zelf...ze weten niet beter...

Succes en sterkte, groetjes Roos.

Hallo meiden

Bedankt voor jullie medeleven ze was 33 ik was toen 4 maanden zwanger van milton ik heb dus geen afscheid van haar kunnen nemen met mijn toestand wij schelen ook anderhalf jaar ongeveer we deden ook altijd veel samen. Ik mis haar vreselijk toen zij zwanger was van haar zoon rookte ze nog 5 sigaretjes op een dag en ik zei tegen haar je ben stom bezig laat die sigaretten ik was zelf een behoorlijke kettingrookster ja zegt ze ik spreek je nog wel als het bij jou zover is maar dat heeft ze niet mogen meemaken want door haar vent waren er problemen in de familie en ik heb tegen haar gezegd dat ze dat moest oplossen onze vader is ook maar 38 geworden opeen gegeven moment hoorde ik van mijn oudste zus en moeder dat het niet goed met haar ging ze had namelijk een ziekte en dat ze uiteindelijk op de ic kwam te liggen in amsterdam en daar heeft ze een hartstilstand gekregen het was net weer goed met de familie ik had zoiets ik ga haar gelijk bellen maar dat mocht niet mee zo zijn gelukkig heeft ze mijn moeder nog gesproken maar mij niet meer dat doet mijn zo zeer ik kon ook niet naar haar begrafenis ik heb nooit tijd gehad om het te verwerken toen kwam ik in het ziekenhuis te liggen tegen zwangerschapsvergiftiging aan toen met die keizersnee had ik het even niet meer ik had zoiets o god laat het alstublieft goed gaan dit kunnen we er niet meer bij hebben in de familie mijn zus is geboren op 23 november 17:40 milton is geboren 23 september 17:40 alleen het jaar en maand is verschillend mijn vade is verongelukt dat is op 8 september 1985 geweest dus al ruim 23 jaar geleden en Shanice is van 8 februari ik vind het wel heel toevallig allemaal maar ook een mooi gebaar. Ik snap dat het voor sommige mensen het niet te begrijpen val . Ik ben blij dat ik mijn mooi gezinnetje heb dat allebei mijn kinderen nog leven naar zo een slechte start mijn m oeder roept ook het is net alsof er mee gespeelt word zeker met de geboortedatums van mijn kinderen ze was helemaal geschrokken met de geboorte tijd van milton en dat het de 23e was .
Ik ga shanice maar weer even entertainen want haar broer is nou naar de peuterspeelzaal we gaan even lekkker kroelen  .
groetjes lisette

Hallo,

Ik herken heel erg wat je verteld!
Ook ik heb een spoedkeizersnee gehad en ik miste ook dat eerste contact met je kind.
Hoe het dan op je buik gelegd word enzo!
Ze hebben Noah wel in mijn gezicht geduwd voordat ze naar de couveusse rende, maar goed, een echte eerste aanraking kan je dat niet noemen! Ik heb toen ik zwanger was zo uitgekeken, naar die eerste minuten, die ik   dan naar mijn  wondertj zou kijken. Maar dat was mijn man die dat deed. Hij heeft met hem gekangaroet en in bad gedaan, terwijl ik dichtgenaaid werd.
Ik heb dan gelukkig niet zo'n zware keizersnee gehad, zoals jij. Ik herstelde heel snel, maar het uur dat er tussen zat, voordat ik mijn kleine mocht vasthouden duurde lang!!!!!
Ik heb het daar de eerste weken ook best moeilijk mee gehad.
Ik voelde dat ik gefaald had en ik hem niet op een gewone manier op de wereld kon zetten.
Dat is nu wel voorbij, maar ik kan best boos worden op mensen die zeggen dat ik tenminste nog heel ben daaronder! pppfff, die weten echt niet wat ze zeggen.
Het is een heel verhaal geworden, maar dan ben ik het ook een keer kwijt.

En trouwens wat er van je zus.....

Groetjes Suus

Hallo suus

Ik was allebei de keren ook nog onder narcose dat moest bij de eerste zeker wel en aan de ene kant maar goed want die paniek toestaand van reanimeren heb ik gelukkig niks meegekregen en ik had tegen mijn vriend ook gezegd als jij niet weet of je ertegen kan doe het dan niet want anders is er straks niemand voor die kleine. En bij shanice hebben mijn zus en vriend de helle paniek tostand met reanimeren wel meegemaakt mijn zus zei het nog 2 weken terug datr het voelt alsof de grond onder je voeten wegzakte want zij zag als eerste dat het niet goed ging met haar nichtje en mijn vriend stond erop dat zij er ook bij mocht.   Suus dank je wel voor je begrip ik probeer daarom ook maar dat ik heb 2 mooie gezonde kinderen en er zijn mensen die kunnen geen kinderen krijgen .

groetjes lisette

Oja bij milton duur het zelfs zeker 3 uurtjes of lange dat ik hem pas voor het eerst zag want het was druk en ik was ook heel ziek moet ik zeggen maar dat vergeet ik ook nooit meer. Ik zag al wazig en kreeg eerst een foto onder mijn neus dat is je zoon en dat kon ik niet eens goed zien.De eerste reactie bij shanice van de verpleegsters wil je naar haar toe toen ik uit de verkoeverkamer kwam tuurlijk maar ik heb niet geweten wat er heeft afgespeeld. Ik heb wel toen aan kunnen geven dat ik bij milton zo wazig zag dat ik er problemen bij had daar hebben ze rekening meegehouden dus dat viel alles mee.

Terug
Bovenaan