Stoomdruppels van A.Vogel gebruikt

Ik ben een beetje verkouden dus heb vannacht wat Stoomdruppels op een washandje gedaan en naast mijn gezicht/kussen gelegd in bed zodat ik lekker vrij kon ademen. Nu zag ik vanochtend dat je deze druppels niet mag gebruiken als je zwanger bent. Zou dit heel erg zijn?
 
Ik weet niet wat er specifiek in die druppels zit, dus wellicht zit er echt iets in wat niet goed is, geen idee.

Maar in de meeste gevallen schrijven ze er op dat het niet mag, omdat er simpelweg niet genoeg onderzoek naar is gedaan om te mogen schrijven dat het veilig is.
 
Geen zorgen om maken. Ze zijn met alle producten extreem voorzichtig. Vrij ademen is ook belangrijk voor je baby. Je mag ook gewoon een week xylometazoline neusspray gebruiken, als je het maar niet te vaak doet. Toen ik verkouden was nam ik voor het slapen gaan in beide neusgaten een spuitje en kon ik vrij ademen en goed uitrusten.
 
Stoomdruppels mogen inderdaad niet :
'Het bevat Hydrastis canadensis. Hydrastine heeft onder meer invloed op het autonome zenuwstelsel. Vanwege de invloed die Hydrastine heeft op de spieren van de baarmoeder, mag dit kruid niet tijdens zwangerschap gebruikt worden.'
 
Terug
Bovenaan