stop met pil- eisprong? ovulatie test

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ook ik ben vrij nieuw op dit forum. Ik ben eind juli gestopt met de pil en hoop eigenlijk  zsm zwanger te zijn ( zoals de meeste waarschijnlijk).
Mijn cyclus kwam volgens mij al meteen goed opgang. Eerste ongi na ong. 26 dagen en de tweede na ong. 25 dagen.  
Dit  lijkt mij een vrij regelmatige cyclus. Helaas is het nog niet raak ondanks al onze goede pogingen. We klussen zeer regelmatig tot dagelijks en ook in de meest geschikte posities.  
Ik vraag  me af of je meteen ook een eisprong( dus ovulatie)  hebt nadat je gestopt bent met de pil.  Ik ben namelijk nu bezig met ovulatie testen (matcare) maar krijg nog steeds geen streepje. Dit zou nu toch echt wel moeten zijn gezien mijn NOD is op 20/10.   Hebben jullie ook ervaringen met ovulatietesten van matcare?
Ik ben waarschijnlijk wel erg ongeduldig maar dit heeft ook te maken met kennissen van me die meteen al bij de eerste poging zwanger zijn. Erg leuk voor ze natuurlijk maar ik word er wel jaloers van!
Ik zal toch maar af moeten wachten en hopen dat het deze keer wel raak is!!!

Veel liefs Sam

hoi meid,

ik kom van het forum maart, maar om op je berichtje te antwoorden.
je kan gelijk zwanger raken ik draag nu het bewijs, hihiihi
ik ben bij nummer 1 gestopt in okt en maart was ik pas zwanger nummer 2 was het 2 mnd later en deze keer was het meteen raak stoppen met de pil en zwanger dus het is mogelijk, slik je al foliumzuur?
dat heb ik wel meteen gedaan en de vk zei dat dat ook de rede was dat het zo snel was gegaan of dat zo is weet ik niet omdat ik het bij de andere twee ook heb gedaan en daar duurde het nog even dus hou hoop bij jou gebeurd het ook!!!!!!

groetjes abby

hoi Sam12        

Ik ben nieuw hier maar heb wel al veel gelezen op dit forum. Nadat ik dat van jouw had gelezen dacht ik nu reageer ik, lijkt wel mijn verhaal . Ik ben begin augustus gestopt met de pil en heb een cyclus van 28 en daarna van 24 dagen mijn nod dag is 20/10 nu .Ben ook bezig met ovulatietesten maar dan van sensitest. Ik had vrijdag een licht streepje op de test maar zaterdag al niets meer dus snap er nu ook niets meer van. Want volgens de gebruiksaanwijzing moet het een donker streepje zijn.Maar ik test gewoon nog even door om te zien of er nog een streep komt. Maar je eisprong komt wel gelijk nadat je gestopt bent met de pil dus we zien wel wanneer dan. Maar spannend is het wel want we willen inderdaad allemaal zo graag zwanger worden.

groetjes indy91

He Sam,
Ik kan je helaaas niets vertellen over ovulatietesten, maar laat je lichaam wel andere kenmerken zien die bij een eisprong passen? Steken in de buik (heeft lang niet iedereen hoor), pijnlijke borsten, cervixslijm (  drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt  tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden)....
Heel veel succes voor de volgende ronde, ik zal voor je duimen!!!
Lfs Joet

Hoi Indy en anderen,

Indy ons verhaal lijkt inderdaad erg op elkaar. Ik word niet goed van die ovulatietest, ik krijg alleen nog maar een licht streepje en geen donkere zoals op de beschrijving staat. Ik heb hem echt precies gebruikt zoals het moest, 4 uur niet plassen niet teveel drinken en het liefst rond 12 uur.
 Toch zou ik zeker vandaag mijn eisprong moeten hebben. Verder merk ik niets van de eisprong. Heb geen steken of pijnlijke borsten, helemaal niets! Ik heb echter nooit echt goed op het cervixslijm gelet, misschien dat dat wel anders is, geen idee.

Ik ga ook nog maar even door met testen maar ik denk niet dat ik dat een eventuele volgende keer nog doe. Ik hoop natuurlijk dat dat ook niet meer nodig zal zijn.
Jullie ook nog veel succes met zwanger worden!!!!

Liefs Sam

Oja,

Abby, ikslik ook al sinds juli foliumzuur maar helaas nog zonder resultaat!
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!!

Sam

Hallo allemaal,

Nu al sinds maandag2/10 met de ovulatietest van matcare bezig. Nog steeds niets!! Volgens de gebruiksaanwijzing moet er bij een positief resultaat, twee streepjes zichtbaar zijn. Waarvan het teststreepje donkerder moet zijn dan het controle streepje. Nu dus al 8 keer getest maar nog steeds geen donker streepje.
Volgens mijn berekeningen zou mijn eisprong afgelopen zondag zijn geweest. Vrijdag was er volgens mij wel een licht streepje zichtbaar.
Wat nu? Zou ik nu geen eisprong hebben gehad? ( nu twee keer ongi na stop met pil eind juli) Moet het allemaal nog op gang komen? Of klopt er niets van de test?
Heb hem precies volgens voorschrift gebruikt.
Heeft iemand een idee??

Groetjes Sam

Hoi,

Ik heb een  keer de ovulatietesten van sensitest gehad, maar had ook dat gedoe met die streepjes, is het nu wel of niet een duidelijke streep.
Ik dacht dus nu ik koop die van clearblue die hebben ook een digitale. Dan geeft de test aan een gezichtje of geen gezichtje. Dus echt ja of nee. Ik heb hem gister gedaan, en ik kreeg inderdaad een gezichtje. Voor mezelf dus geen twijfel.
De test is alleen wel erg duur iets van € 32,-
Gr. Stella

Terug
Bovenaan