stoppem met roken

jeetje zeg wat bij mijn vorige zwangerschappen goed lukte gaat nu dus niet iemand nog tips????
het stoppen met roken lukt me gewoon echt niet stom stom stom helppppp

he meid!

ik ben met de vorige zwangerschap gestopt met roken en heb vanaf toen nog niet weer gerookt! ik rookte ong. een pakje sigaretten per dag.
ondanks dat t n miskraam werd bleef ik gestopt.

je hebt toch n fantastische reden om te stoppen! elke x als je zin hebt in n sigaret ga je ff wat doen!
keuken poetsen/ ff een wandelingetje buiten, je bed nog maar n x verschonen en ga zo maar dooor!
dat deed ik ook, t huis was superschoon...... eh zo schoon is t nog nooit geweest en t hielp mij enorm om niet aan t roken te denken

nou suc6! hopelijk op n rookvrij leven en n superschoon huis ;)

Hey,

Ik weet niet of je van bepaalde dingen misselijk wordt, maar als dat zo is zou je die dingen moeten koppelen aan het roken.Bijv. wordt je misselijk als je zacht in je buik druk, doe dit dan als je een sigaret wil opsteken. dus dan voel je je prettiger als je niet rookt.
En probeer idd afleiding te zoeken.
Succes in ieder geval.

Liefs Noor

hoi angela,
ik zit in het zelfde,bij alle 2 ging het prima,mocht de dosis verlagen naar 5 sigaretten en dat ging altijd goed.maar nu !!! ooh erg schaam me dood.ik durfde het niet te zeggen.
wordt nu alleen maar zieker en zit nu op nr 4.
ze zeggen ook je heb een goeie reden,maar goeie reden kan je altijd wel bedenken die is er altijd wel,dus zou je ook 6 maanden geleden kunnen stoppen,als het zo gemakkelijk was.
niet dus.
gr marjan

Kom op, je kan het wel hoor!! Ik ben ook gestopt. Wel al voordat ik wist dat ik zwangers was en ik rookte nog maar twee sigaretten per dag. Maar mij is het ook gelukt! Heb altijd gerookt en ben er echt vanaf nu. En bij je vorige zwangerschappen lukte het ook. Wat deed je toen anders? Heb ik tips?, jeetje dat is zo moeilijk. Ik weet wel 1 ding: "Je leven voor die sigaret en hetzelfde als die daarna" Die sigaret doet helemaal niets. En je kan maar beter wat kilootjes aankomen van het snoepen(bijv), maar dat is nog altijd gezonder dan die sigaret.... en helpt het al?? Het lukt je wel hoor, denk aan die kleine....succes ermee

Groet Chrissy

Misschien helpt dit..... Ik rookte ook af en toe, maar ik moet er nu niet aan denken omdat ik zo misselijk ben, dus dat maakt het 'makkelijker'. Maar als ik dit lees dan zou ik zoiezo geen sigaret meer durven op steken.

Roken tijdens de zwangerschap
Een baby in de buik krijgt voedsel en zuurstof via de moeder. Als de moeder rookt, komen ook giftige stoffen als nicotine en koolmonoxide in de baby. Roken vernauwt ook de bloedvaten. Door de toevoer van nicotine en koolmonoxide en de vernauwing van de bloedvaten, krijgt de baby minder zuurstof en voedingsstoffen. Roken tijdens de zwangerschap verhoogt de kans op een miskraam of een vroeggeboorte. Ook de kans op een te kleine baby is groter bij rokende moeders. Baby’s van moeders die roken, wegen ongeveer 200 gram minder dan baby’s van niet rokende moeders. Deze baby’s zijn minder sterk en daardoor kwetsbaar. De baby van een rokende moeder heeft een tweemaal grotere kans om rond de geboorte te overlijden dan een kind van een niet-rokende moeder.

Kinderen van moeders die gerookt hebben tijdens de zwangerschap hebben een slechtere longfunctie. Dochters van rokende moeders hebben grotere kans op vruchtbaarheidsproblemen, want roken tast de eicellen van ongeboren baby-meisjes aan.

Ook passief roken (meeroken) is niet goed. Een zwangere vrouw kan ook giftige stoffen binnenkrijgen als ze in een rokerige kamer is. Via het bloed van de moeder krijgt de baby deze stoffen dan weer binnen.

Maar goed, dit weet je waarschijnlijk wel, maar goed ik heb verder ook geen tips. Veel succes in ieder geval!

Ik was er toen ik zwanger werd van Merle al een poosje vanaf na haar begravenis heb ik mijn eerste sigaret weer opgestoken dom dom dom... Maar goed ik heb het geluk dat als ik zwanger ben ik hondsberoert wordt van de lucht alleen al. Wat mij enorm geholpen heeft is idd poetsen :) en elke keer als je zin hebt om te roken water drinken echt ik heb er liters van op maar het heeft wel geholpen (zal wel tussen de oren zitten maar ja ;)

Xx wendy

Terug
Bovenaan