Stoppen melkproductie

Hoi allemaal,
Ik ga geen borstvoeding geven (voldoende goede redenen voor ;)). De verloskundige heeft mij gevraagd of ik na de bevalling een tablet wil om de melkproductie te stoppen of dat ik dit op "eigen kracht" wil doen. Zij gaf aan dat de tablet zeer veel bijwerkingen heeft.
Ik heb mij eigenlijk op die tablet ingesteld
en was ook niet op de hoogte van die bijwerkingen.
Wie van jullie heeft ervaring met het stoppen van de melkproductie en hoe is dat verlopen?
 
Ik heb bij mijn oudste ook geen borstvoeding gegeven. En ben het nu weer niet van plan.
Ik heb vorige x niks gebruikt om de borstvoeding te stoppen. Wel na 3-4 dagen flinke stuwing. Wat daarbij hielp was een strakke bh aan (ook 's nachts), niet te warm douche, voldoende zoogcompressen in huis om te wisselen, eventueel paracetamol slikken en vooral uit zitten. Met een dag of 6-7 was dit bij mij klaar.
 
Twee keer geen bv gegeven. Twee keer geen tabletten genomen (wist niet eens dat dit kon?). Twee keer nergens last van gehad qua stuwing! Direct een strakke sport bh aan, en aanhouden. En een beetje mazzel hebben wellicht ;) overigens lekte ik wel flink wat, dus indd wat zoogkompressen aanschaffen. 
 
Direct een strakke bh aan doen! En enkel uit doen om te wisselen voor een schone.. ik heb wel wat stuwing gehad maar niet zodanig dat ik er pijnstillig of koude compressen voor heb gebruikt...
 
Biij de eerste heb ik 3 weken gekolfd en toe en toen coldturkey gestopt. Nooit last gehad van stuwing.
Bij de tweede geen borstvoeding en minimale stuwing. Wel strakke bh gedragen
Bij de derde geen borstvoeding. Strakke bh's gedragen maar ik heb ongeveer 2 dagen z'n stuwing gehad dat ik niet kon liggen van de pijn. Ik leek Pamela Anderson wel zo groot waren ze. Had ook wat verhoging Maar met paracetamol en koud douchen was het na 2 dagen minder.
Liever dat dan al die bijwerkingen. Al moet ik zegt dat die pillen mij nooit aangeboden zijn. Dacht dat ze die tegenwoordig liever niet meer geven. Blijkbaar deden ze dat vroeger standaard volgens mijn moeder
 
Terug
Bovenaan