Stoppen met ademen

<p>Lieve mama’s, </p><p> </p><p>zojuist stopte mijn dochter van 4 maanden ineens met ademen. Ze heeft toen ze nog jonger was al eens hetzelfde gehad tijdens het schreeuwen maar dit was ‘zomaar’. <br /><br /></p><p>mijn vriend wilde haar dr flesje geven maar daar had ze geen zin in. Toen hield hij haar gewoon vast en stopte ze ineens voor een aantal seconden met ademen. Ik moest haar echt door elkaar schudden om dr aan het ademen te krijgen. Blazen in haar gezicht hielp niet. </p><p>ze is verder niet ziek en deed hierna ook meteen normaal. Op de huisartsenpost hadden ze ook geen antwoord en adviseerde morgen de huisarts te bellen. Ik maak me erg veel zorgen.. herkent iemand dit? Wat zou het kunnen zijn? toch boosheid of wat lichamelijks? </p><p>alvast bedankt!  </p>

Schrikken is dat hè! Heel eng gezicht.
Mijn zoontje heeft dat ook al sinds hij een paar maanden oud is. Hij doet het nu nog steeds als hij heel verdrietig of boos is. Ik heb er de “diagnose” breath holding spell aan gehangen. Zoek maar eens op internet. Ik heb ondertussen geleerd om me niet te druk te maken en er niet al teveel aandacht aan te geven. Anders leert hij dat hij op deze manier de aandacht kan krijgen. Goed om te weten: je kindje kan er niet van stikken oid. Niet om je bang te maken, maar sommige kindjes hebben dit zo erg dat ze ervan flauw vallen. Dan gaan de automatisch weer ademen. Ademen is sowieso een reflex, dus kindjes kunnen er bij mijn weten niet schadelijk lang in blijven hangen. Hopelijk heb je hier wat aan

Schud haar alsjeblieft niet door elkaar! Dat kan namelijk echt heel gevaarlijk zijn.. hersentjes schudden dan zo door elkaar dat er schade kan ontstaan. Niet om je nu bang te maken, maar doe t aub niet!
Snap dat je schrikt, zou ook schrikken, heel normale reactie... Maar wat je dan beter kan doen? Hopelijk hebben andere ouders hier ervaring mee. Succes in ieder geval! En hopelijk doet ze t niet te vaak

Zeker niet schudden! Dat is zó gevaarlijk!! Idd blazen in t gezicht, beetje water in t gezicht druppelen. En bijhouden hoe lang het echt duurt en of/wanneer de kleur uit het gezicht trekt.
Voor jouw gevoel duurt het misschien secondes, maar het is waarschijnlijk maar een enkele seconde als je het bijhoudt. Ademen is idd een reflex en kinderen kunnen daar idd niet schadelijk lang in blijven hangen (behalve als er echt iets medisch aan de hand is misschien) Hopelijk wordt dat voor je uitgezocht. Succes en probeer echt niet in paniek te raken!

Zeker niet schudden! Dat is zó gevaarlijk!! Idd blazen in t gezicht, beetje water in t gezicht druppelen. En bijhouden hoe lang het echt duurt en of/wanneer de kleur uit het gezicht trekt.
Voor jouw gevoel duurt het misschien secondes, maar het is waarschijnlijk maar een enkele seconde als je het bijhoudt. Ademen is idd een reflex en kinderen kunnen daar idd niet schadelijk lang in blijven hangen (behalve als er echt iets medisch aan de hand is misschien) Hopelijk wordt dat voor je uitgezocht. Succes en probeer echt niet in paniek te raken!

Dit heeft mijn zoontje ook gehad toen hij een baby was en heeft toen de diagnose holding breath spell gekregen hij is nu 14 jaar en er inmiddels over heen gegroeid! Het was erg eng toen dit voor het eerst gebeurde hij viel gewoon weg was helemaal slap maar kwam vanzelf weer bij, hij heeft dit een aantal keren gehad en voornamelijk als hij zich opwinde en heel hard ging huilen! Ik hoop dat je hier wat mee kan

Terug
Bovenaan