Stoppen met babyvoeding melk

<p>Wanneer zijn jullie gestopt met poedermelk? Hoe hebben jullie het gedaan en wat vond jullie kleine ervan?</p>
 
Ze was bijna 1 toen de bus op was. Toen gewoon gestopt en melk en water gaan geven. Ze merkte niet zo'n verschil volgens mij, haha! Ze kreeg al elke dag water. Ging dus vrij geruisloos.
 
Gewone poedermelk tot 12m kun je mee stoppen rond het eerste jaar. Je zou het nog een paar keer half om half met andere melk kunnen geven om het zo onopvallend mogelijk te doen. 
Poedermelk 12m plus is voor kindjes die nog niet zo goed /of veel vast voedsel eten en krijgen zo toch wat extra dingen binnen. 
 
Bij mijn oudste met 12 maanden gestopt met de middagfles. Ze at gewoon 1-1.5 boterham in de middag en has die fles niet echt meer nodig. Vervangen door gewone halfvolle melk en dat ging prima.
Hetzelfde gedaan met de ochtendfles toen ze 14 maanden was. De avondfles nog wel tot 17 maanden gegeven,  dat vond ze gewoon nog zo fijn en ik vond het ook lekker dat ze nog wat warms in dr buikje had voor het slapen gaan. Rond 17 maanden ging ze hem vanzelf minder drinken en zijn we ermee gestopt.
In 1 klap stoppen hebben we dus niet gedaan en vond ik ook niet perse nodig. Ik bouwde het liever rustig af.
Mijn jongste dochter is nu 11.5 maand en krijgt nog 3x150cc op een dag (en s nachts soms nog 90cc als ze onrustig is). Ik ga de komende week de middagfles laten vallen zodat ze ook met 12 maanden nog maar 2 flessen krijgt per dag (7.00 en 19.30 uur) Die 2 flessen houd ik er nog wel in tot ze in ieder geval 14 maanden is. Ik pak het weer net zo aan als bij mn oudste dochter.
Ik vind het een beetje cru om ineens op de dag dat ze 1 jaar worden ineens volledig te stoppen met de flessen. Ook al is ze dan 1 jaar, ze heeft echt nog behoefte aan de ochtendfles en avondfles en vraagt hier echt om. Dus die krijgt ze van mij voorlopig nog :)
 
Terug
Bovenaan