Stoppen met borstvoeding

Hallo allemaal,

Op zich heb ik al besloten om te stoppen met het geven van borstvoeding, maar ik wil toch graag nog jullie (ongezouten) mening horen.

Mijn kleintje drinkt niet uit de borst dus kolf ik het voor hem af. Nu heb ik echt een gruwelijke hekel aan kolven en bovendien vindt ik het moeilijk om ergens overdag de tijd ervoor te vinden. Wat de reden is dat ik nu (na 3 maanden kolven) wil stoppen.
Aan de andere kant vind ik het wel super dat mijn kleintje nu al 3 maanden mijn melk heeft gehad en zolang als ik nog melk heb kan ik nog hopen dat ie ooit aan de borst komt. Wat iets is wat ik graag wil.

Nu woog de gruwelijke hekel aan het kolven dus zwaarder voor mij en koos ik een week terug voor stoppem) Echter dronk hij laatst ineens wel (mbv tepelhoedje) uit mijn borst. Het was niet meer dan een klein toetje na de maaltijd, maar toch... dus nu vraag ik me af of ik toch door zal gaan (en dus de hele boel weer moet gaan zitten opbouwen door, ja, meer kolven) voor die paar toetjes die ie gaat drinken (en natuurlijk de vele voordelen van afgekolvde borstvoeding).

Wat is jullie mening. Stoppen of doorgaan voor de toetjes?

Ik zou doorgaan! Het is zo gezond voor je kindje. Ik begrijp heel goed dat het kolven vervelend is. Mijn zoontje dronk ook niet uit mijn borst en ik moest ook kolven. Vond het ook verschrikkelijk vooral nachts nadat je de fles had gegeven dat je dan nog moet kolven ipv meteen weer naar bed. Uiteindelijk heeft je kindje krijgt je kindje zo wel alle goede stoffen binnen.
Ik moest wel stoppen met borstvoeding na gigantische borstonstekingen:(

He! 
Wat goed van je dat je dit al zo lang doet voor je zoontje. Bv is idd het beste, maar jij mag er niet aan onder doorgaan en t genieten van de kleine man in de web staan. Dus kijk alsjeblieft waar jij je goed bij voelt en of je het nog volhoudt. Als dat lukt zou ik doorgaan en anders stoppen en heeft hij mooi 3 maanden bv gehad.

Ik vond het zelf verschrikkelijk om te stoppen, maar ik kon niet anders het bezorgde mij zoveel stress, naast het uren lange gekrijs van me zoontje en het niet goed aan de borst willen drinken. Moedermelk is uiteraard heb beste dat je je kind kan geven, je kan het even een weekje proberen op te bouwen. Je hebt het al 3 maanden volgehouden dus een weekje kan er nog wel hij denk ik...:). Maar zodra je merkt dat je er echt doorheen zit en het je teveel stress oplevert dan zou ik lekker overgaan op kV. Tegen mij zeiden ze op het CB iets van "liever een kind aan de fles, dan een moeder met stress ofzo..." :) 

Als jij je er goed bij voelt om je kind flesvoeding te geven, dan moet je dat doen. Heb die twee van mij nooit bv gegeven, simpelweg omdat ik dat niet wilde. Bij nummer drie zal dit niet anders zijn. Egoïstisch? Misschien. Maar ik doe dat waar ik mij prettig bij voel. 

Lieve C Nieuwenhuis, 
je begint dit topic al met opzich heb ik al besloten om te stoppen met bv. ? 
Ik snap helemaal dat het lastig is om te stoppen maar je geeft inderdaad al aan dat je eigenlijk de keuze al hebt gemaakt. Omschakelen naar kV kost ook even tijd en energie maar je hebt het super gedaan door 3 maanden door te zetten. Door voor jezelf te kiezen maak je ook direct de beste keuze voor je kindje. Want een blije mama is een blije baby! 
Niet twijfelen gewoon lekker achter je keuze gaan staan. Voors en tegens zijn er altijd! Luister naar je eigen gevoel en ga daar maar op af dan zit je altijd goed! 
Liefs

Terug
Bovenaan