Stoppen met borstvoeding

Hallo allemaal,
Ik heb een dochter van bijna 5 weken. Na 3 weken ben ik gestopt met borstvoeding te geven omdat ik niet genoeg melk bleek te produceren. Nu krijgt ze volledige flesvoeding.
Maar als ze huilt of als ik haar de fles geef dan lekken mijn borsten nog steeds behoorlijk. Weet iemand wat ik kan eten/drinken/doen om dit te stoppen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Carola
 
Beste Carola,
Gefeliciteerd met je dochtertje.
Wat jammer dat je gestopt bent met de borstvoeding omdat er 'te weinig' was. Te weinig melk komt maar heel zelden voor, is vaak van tijdelijke aard, en kan vrij gemakkelijk verholpen worden. Jammer dat de zorgverleners om je heen je daarmee niet geholpen hebben!
Het feit alleen al dat je borsten nu nog lekken wijst er op dat je nog melk voor je dochter kunt maken. Of je nog helemaal terug kunt naar volledige borstvoeding valt van hieruit moeilijk te zeggen, maar je hebt in elk geval voldoende melk om je dochter een deel van de dag borst te geven. Gewoon als ze een beetje onrustig wordt even aan de borst leggen en laten drinken tot ze niet meer wil, daarna kun je flesje geven tot ze niet meer wil. Je zult al na een dag of wat merken dat ze haar flesjes poedermelk niet meer helemaal leegdrinkt, omdat ze meer en meer uit je borst haalt. Het is heel belangrijk om niet op schema te voeden, maar aan te leggen zodra je kindje zich meldt.

Mocht je je dochter niet willen aanleggen, het is vrij normaal om nog een maand of 6 te blijven lekken. Er zijn medicijnen, maar die hebben ernstige bijwerkingen (depressiviteit en borsttumoren) en als je stopt met de medicijnen gaat het lekken vaak weer even hard door.
 
Hallo,
Ik weet niet of dit voor jouw van toepassing is, maar als je begint met de anticonceptiepil is het lekken van de borsten snel over, althans dit werkte voor mij heel goed. Succes!
 
Terug
Bovenaan