Stoppen met Borstvoeding...

Hallo Dames,

Vanaf de geboorte krijgt mijn zoontje borstvoeding.

Mijn linkerborst heeft een ingetrokken tepel, waardoor borstvoeding aan die borst niet wilde lukken, ook met kolven kreeg ik de borst niet goed op gang.

Nu geef ik Thomas alleen de rechterborst, hij krijgt voldoende binnen en groeit prima.

Mijn linkerborst lekt echter na een week nog steeds melk, vaak als ik in bed lig 's nachts en als ik Thomas de rechterborst geef, weet iemand hoelang ik hier nog last van blijf houden?

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,
 Ik heb daar verder geen ervaring mee maar kijk eens op http://www.borstvoeding.nl. Daar kunnen ze je vast wel meer vertellen op het forum.
Succes.
 
Hi Marieke,

Volgens verschillende moeders schijn je je borsten zindelijk te kunnen maken.... Ik heb het alleen nog nooit geprobeerd... Ik slaap gewoon met mijn voedingsbh aan en zoogcompressen erin. Misschien dat de moeders op www.borstvoedingsforum.nl je hier tips over kunnen geven....

Het had in ieder geval te maken met het juist niet dragen van de voedingsbh en dan op een handdoek gaan liggen.... en volgens mij druk uitoefenen op je tepel op het moment dat je je TSR krijgt. Maar het fijne weet ik hier niet van, heb het vluchtig op het borstvoedingsforum gelezen...

Groetjes Nynke
 
Toen ik (volledig) stopte met BV kwam er tot ongeveer 2 maanden af en toe nog wel een drupje uit. Maar dat was meer als ik in bed lag en er druk op mijn borst kwam te staan door op mijn zij of buik te liggen. Wanneer ik in mij borst kneep, kwam er een druppeltje doorzichtig vocht uit. Niet echt melk meer dus.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit als je met je andere borst nog voedt. Kan me voorstellen dat het dan langer duurt voordat je niet meer "lekt".
Misschien inderdaad even op het bv-forum vragen...

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan