Stoppen met borstvoeding?!

Hoi allemaal,

Graag jullie advies, ik heb een zoontje van nu 3 maanden hij krijgt volledig borstvoeding dit gaat goed. Maar nu zou ik zijn laatste voeding van 22.00 uur willen vervangen door een flesvoeding in de hoop dat hij dan misschien gaat doorslapen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn jullie ideen erover of is het ijdele hoop dat hij op fles voeding beter zal slapen en hoe zouden zijn darmpjes er op reageren?
Graag jullie advies

Krista

Hoi,

Nou ik heb het zelfde probleem(pje?), er met het bureau over gehad, die zeiden maakt echt niets uit bv of flesv. maar mijn zoontje is nu bijna een half jaar en wil nog wel eens 2x 's nachts komen en hij krijgt sinds kort een fles flesvoeding 210ml+7 schep+2 schep nutrix drinkt hem helemaal schoonleeg en wil nog wel meer, maar komt 's nachts gewoon 4 uur later weer helaas had het bureau gelijk. Hij reageerde gewoon goed op flesvoeding. Ik heb het ook een beetje gegeven ter ontlasting van mezelf, ik zat pas nl nog op 8 voedingen nu rond de 6 voedingen,
Was jou kindje soms ook zwaar rond de geboorte?
Dan hebben ze ook meer nodig.

vr groetjes en succes

Hoi,

Ik zou er mee oppaassen. De borstvoeding kan hierdoor in het algemeen veel moeilijker gaan verlopen. Je produktie kan enorm kelderen.
ik zou eerder het laatste flesje afkolven en er dan wat rijstebloem door doen.
Ik heb dit zelf nooit gedaan. maar ik weet dat het kan. Hierdoor maak je de voeding wat zwaarder verteerbaarder, waardoor de kleintjes er langer op kunnen slapen.

Het is overigens ook niet zo dat zwaardere kindjes vaker komen 's nachts. mijn dochter was 4.8 kilo en is nu 6 weken. Zij komt 1 maal. Ik heb niet zo;n moeite met de nachtvoeding overigens. Even oppakken aanleggen en terugleggen. Verschonen 's nachts die ik alleen als er gepoept is.  

hoi,

even iets wat ik gehoord en ervaren heb. bv laat zich niet met rijstebloem mengen blijft klonterig of je moet het een 10 min. laten staan dan gaat het beter, mijn zoontje wenste geen klontjes pap maar wel flesv met nutrix. (vanille) ik zelf heb erg veel bv. dus dat terug lopen valt bij mij erg mee. houdt er wel rekening mee, mocht de kleine die nacht doorslapen lig je zelf 's morgens in een lekkage. dus zit je al erg vol zou ik gewoon even afkolven en evt invriezen voor een ander moment.

Hoi,
Flesvoeding geeft geen garantie op doorslapen, maar je zou het kunnen proberen.
Ik weet niet of je door wilt gaan met borstvoeding geven, maar weet wel dat je melkproductie daardoor kan teruglopen.
Afkolven en in de vriezer bewaren kan, maar dan ben je langer bezig. Dan kan je net zo goed live voeden.
Succes met je overweging.

Meiden, flesvoeding is vaak niet de oplossing voor een baby om door te slapen. Vaak begin je ermee, het kind slaapt dan toch niet door en vervolgens keldert je productie. Dus je voelt 'm al: ik vind het jammer als je die borstvoeding 's avonds laat zitten.

Leah heeft tot een jaar niet doorgeslapen. Het beste wat je kunt doen is om gewoon maar toe te geven aan de behoefte tot drinken. Laat ze maar lekker even tutten bij je, kindje blij, gaat weer slapen en jij kunt ook weer gaan slapen. Toch? Het kost een beetje omschakelen, maar dan ben je het minst gestresst.

Leah slaapt vanaf ongeveer een jaar zonder een voeding 's nachts. Maar volg je kindje in zijn / haar behoefte. Soms is het ook mamahonger. Dat kan een fles dan ook niet wegnemen.

Mocht je overwegen om borstvoeding te combineren met rijstepap: die van Biobim bindt wel met moedermelk (te bestellen via hun website www.biobim.nl ; gratis verzending). Je zou afgekolfde melk met een aantal scheppen biobim kunnen geven vlak voor het slapen gaan.

Sterkte met de nachtjes, soms is het zwaar!

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reakties ik kijk het nog even aan en geef hem toch nog maar lekker die laatste voeding aan de borst, hoewel ik het wel zwaar begin te vinden het is de derde dus er huppelen er nog 2 rond, werk en verder ben ik ook weervrij intensief begonnen met het trainen van mijn paard. Soms is de energie een beetje op. Maarja toch maar lekker genieten want het is de laatste en ze zijn zo groot he.

Groetjes

Terug
Bovenaan