stoppen met borstvoeding?

Na hoeveel weken zijn sommige van jullie gestopt met borstvoeding?

Ik geef nu 7 weken borstvoeding dat is dus nog niet zo lang en het gaat eigenlijk prima. Maar ik vind soms wel dat het daardoor wel de hele tijd op mij aankomt. Als je een flesje geeft ben je toch wat vrijer. Dan kan iedereen bij wijze van spreken voeden.
En ook al geven we soms wel een flesje, dan nog moet ik op tijd weer naar huis of kolven  omdat mijn borsten het anders niet trekken.

Het is er zo in gepeperd dat borstvoeding moet en zo lang mogelijk dat ik me ook bijna schuldig voel dat ik soms best zou willen stoppen.

Wie is er wel gestopt en met hoeveel weken? En hoe bevalt t om nu flesvoeding te geven?

Ik ben na vier weken over gaan stappen of flesvoeding, hier heb ik twaalf dagen over gedaan om helemaal om te schakelen. Ik was/ben zelf ervan overtuigd dat bv het beste is voor je kindje en ik wilde het ook zo lang mogelijk doen, zelfs als ik ging werken was ik van plan twee keer per dag bv te geven. Maar tot mijn grote verbazing (ik had er nooit rekening mee gehouden) trok ik het zelf niet. Ik schoot op een of andere manier helemaal in de stress van de bv (misschien omdat Lukas minimaal 50 minuten over een voeding deed!). Na drie weken van aanmodderen (na vertrek van de kraamhulp) heb ik de knoop doorgehakt en ben ik op flesvoeding overgestapt. Sindsdiens slaapt Lukas in elk geval een stuk beter (voordeeltje). Ik vond het niet leuk om over te stappen maar voor mijn eigen gezondheid moest ik wel.

Hoi,

Bij mij gaat de bv erg goed. Ik ben (en dat was ik al) van plan om het in ieder geval 6 maanden vol te houden. Als ik weg moet dan zorg ik dat er gekolfde melk in de koelkast staat zodat manlief gewoon gekolfde melk met het flesje kan geven. Ik heb een elektrische kolf en dat bevalt me goed. Ik ben zelf erg pro borstvoeding en wil het dus zo lang mogelijk volhouden. Verder vind ik het ook een mooi en fijn moment samen met mijn zoon. Iedereen staat natuurlijk vrij in zijn eigen keuze, maar ik ben ervan overtuigd dat dit het beste is voor mijn zoon. En ik wil hem natuurlijk (zoals iedere moeder voor haar kind) alleen het beste geven. (let wel: voor iemand anders kan dit betekenen dat ze haar kind flesvoeding geeft, dat respecteer ik, maar voor mij is borstvoeding het beste)

groetjes Pauline

bij mn eerste ben ik na 6 maanden gestopt,bij mn tweede na 8 weken,het liep niet lekker,ik was dood moe en het deed nog pijn ook,dus ben ik overgetapt op de fles.
en nu bij rosalie hoop ik het weer lekker lang vol te houden,het gaat erg goed.

Ho meis,

Je moet je zeker niet schuldg voelen om te stoppen. Had ik ook hoor bij mijn eerste kindje. Maar ik ben na 2-3 weken gestopt en overgegaan op de fles ohhh dat was toen zo verademing heerlijk. Hij sliep lekker snel door daarna en het is een super gezonde jongen (Tom) die eigenlijk nooit wat mankeert gelukkig!! Goed van lengte en gewicht.

Vandaag is mijn meisje Rosanna drie weken en ik geef nog borstvoeding het gaat nu veel gemakkelijk dan de vorige keer. Alleen met 2 van die kleintjes is het super druk gister is mijn man ook weer gaan werken en nu krijgt zij de laatste fles van hem gewoon flesvoeding. Die van het kruidvat extra die kan je ook combineren met BV.

Doe waar je jezelf goed bij voelt!!

liefs brigitta

Ik ben na 4 weken gestopt met de borstvoeding, vanwege medicijnen die ik moet slikken. En ik vind/vond het vreselijk jammer. De borstvoeding liep net heel lekker en het afbouwen was een drama. En al dat geklooi met die flessen! Schepjes tellen, opwarmen, schoonmaken, steriliseren, middenin de nacht helemaal je bed uit, de hele mobiele keuken mee als je eens een dagje de hort op gaat... Even mijn shirt omhoog doen en de kleine aanleggen vond ik toch een stuk makkelijker! Ook dat je met borstvoeding zo veel mag geven als 'ie wil, was wel erg fijn. Ik heb namelijk nogal een hongerwolfje, dus zit constant op de klok te kijken om niet over het maximum van 1 liter per dag te gaan. Hij komt nog net zo vaak om een voeding en ook 's nachts is hij niets langer gaan slapen.

Ik ben ook met 4 weken gestopt
Ik had met mijn bevalling heel veel bloed verloren en ik was zo moe, dat ik het niet meer trok.
Ik was bijna overspannen   ze ging huilen en ik kon maar 50 kolven en had niet meer en ze dronk in die tijd al 100 cc. Ik ben toen in huilen uitgebarsten.
Ben er met veel schuldgevoel mee gestopt.
Maar wat was het een vrijheid dat ik gewoon een flesje kon klaar maken.
Ik was snel weer opgeknapt en mijn dochtertje had ook meer aan een vrolijke moeder.

Terug
Bovenaan