stoppen met borstvoeding

Ik geef tot nu toe mijn zoontje nog steeds borstvoeding. Tot 6 maanden volledig, tot 9 maanden 3 voedingen op en dag en nu sinds een halve maand ongeveer alleen de ochtendvoeding.
Mijn zoon dronk de laatste tijd wat onrustig, daarom ben ik overgestapt op alleen ochtendvoeding. Nu is hij s ochtends ook alleen maar bezig met op mij te klimmen en wordt hij boos als ik wil dat hij gewoon rustig drinkt, dus heb ik besloten om te stoppen. Vindt dit alleen heel moeilijk! Zeg het al een paar dagen, maar kan er maar niet toe komen om echt te stoppen, steeds hoop ik dat hij toch weer rustig gaat drinken... Tot nu toe niet gebeurd, dus denk dat ik er toch maar aan moet gaan geloven.
Ik weet het ik heb het lang vol gehouden, maar vond het altijd zo gezellig... Maar goed de gezelligheid wordt nu ook wel wat minder....

O meid wat goed dat je het al zo lang hebt vol gehouden. ik snap dat je het dan moeilijk vind om te stoppen. Het is al helemaal een gewoonte die je koestert en die echt bij jullie tweetjes hoort. Je kunt jezelf een datum stellen. probeer het nog een week bijvoorbeeld en als het dan nog steeds niet gaat dan stop je... dan heb je echt alles geprobeerd.
Misschien afleiden met een speeltje die hij in zijn handje kan houden??? Hier is ook een knuffeldoekje nodig om hem rustig zijn fles te laten drinken... hoort dus wel bij de leeftijd!

Maar voel je niet schuldig je hebt het al superlang volgehouden!

oooooooooooooo wat ken ik dat onrustig drinken... ik geef nog volled borstvoeding en zoon is nu 9 maanden (ja hij krijg ook gewoon vast voedsel...

ik merk dat de avonden voedingen hier het rustigste zijn... dus de voeding voor het gaat slapen... en dan die overdag als die moe is... dus misschien als je toch graag een vroeding wil blijven geven overstappen naar een andere...

schuldig hoe je je zekker niet te voelden... en tja... missien dat als je ene paar dagen geen voeding geeft dan die op eens weer wel wil....
je borsten kunnen nu wat makelijk een dag over slaan... ze zullen als je stopt niet van daag op morgen leeg zijn...

met wat ook jullie besluit is... je mag trots op je zelf zijn... en geniet nog vooral van de komende voedingen!!!

Bedankt voor jullie reacties.
Nee het is niet echt een gevoel van schuldig voelen. Meer van 'angst' voor loslaten denk ik. Als ik nu stop komt het niet meer (in elk geval niet met hem).
En idd bloempje, het is iets wat er bij hoort en ik koester omdat het zo gezellig/intiem is.
Afleiden heb ik ook geprobeerd, het werkt niet echt. Ik ben na 9 maanden heel bewust alleen met de ochtendvoeding door gegaan omdat hij die het beste en rustigste dronk, de andere voedingen werden toen al steeds lastiger/onrustiger.

Ik heb met me zelf afgesproken dat ik het deze week nog probeer en anders stop. Ik denk dat ik het dan ook echt helemaal stop (moet toch een keer...)
Vandaag ging het opzich redelijk. Betekent niet zonder gehuil en boosheid, maar minder dan anders dus wie weet...

Idd weet ik dat ik trots mag zijn, en ben ook blij met de periode die we gehad hebben!

Terug
Bovenaan