Stoppen met bv na 1,5 week

<p>Hee dames, </p><p> </p><p>Graag jullie advies. Ivm mijn zware bevalling, infectie en baby in het ziekenhuis heb ik de eerste week geprobeert te kolven voor haar. Dit leverde steeds max 20ml totaal op, dus niet voldoende voor haar. </p><p>Ik had gehoopt dat toen ze thuis was en zelf kon drinken het beter op gang zou komen, maar zelfs met behulp van een lactatiekundige is dit niet gelukt.. Ze bleef de fles nodig hebben en draaide haar hoofdje weg van mijn borst. Nu heb ik met veel moeite besloten om te stoppen met borstvoeding. </p><p>Mijn verloskundige heeft gezegd dat ik per direct moet stoppen en dus niet hoef af te bouwen. Maar nu heb ik een dag later dat m'n borsten rood zijn, pijnlijk en ook lekken.</p><p>Kan ik hier iets aan doen en hoe lang houdt dit aan? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik probeer nu al met koolbladeren in bh.. Maar is dat verstandig met lekkende borsten? </p>

Ik ben ook per direct gestopt. De kraamzorg zei dat het op 2 manieren kan, afbouwen of in 1 keer stoppen. Stop je in 1 keer, dan heb je er 't meeste last van maar ben je er 't snelst doorheen. 
Ik denk dat ik 3 tot 4 dagen pijnlijke, warme, harde borsten heb gehad. Koolbladeren deed ik alleen als ik even op bed lag te rusten. Daarna weer een strakke bh met van die compressed erin. 

Ik ben gestopt na 3 weken. Ik had weinig bv dus afbouwen ging heel snel. Gaf alleen nog 's ochtends, einde middag en avond en na 3 dagen alleen de avond... Heeft 2 dagen geduurd, was niks meer. Dus in totaal 5 dagen. Ik heb harde plekken altijd weggemasseerd. Maar na 1.5 week kan je best snel afbouwen hoor en helemaal als je zo weinig hebt.

Je kan proberen om salvia druppeltjes van dr. Vogel in te nemen, dit helpt om je melktoevoer te verminderen.
pas wel op voor borstontsteking en anders gewoon een klein beetje afkolven totdat de druk er af is.
Succes

Ik moest na 3 weken stoppen. Hij had er echt niet genoeg aan en mijn tepels waren ook mega pijnlijk. Ik heb zo’n kort (sport)topje gekocht kleine handdoek in de koelkast en dan daarna in t topje ‘proppen’. Die compressen van het kraampakket had ik niks aan. Na een dag of 4 werd het minder

Ik ben na 1 week ook gestopt zonder af te bouwen. Paar dagen last gehad.. Ik had snachts een sporttopje aan met natte, koude washandjes erin en overdag had ik een strakke bh aan en probeerde ook veel te koelen. 

Je kan ook niet zomaar ineens stoppen. Bv moet je afbouwen omdat jr anders een ontsteking krijgt. Zo is t mij in ieder geval heel duidelijk gezegd in het ziekenhuis door de arts 

Terug
Bovenaan