stoppen met bv nu kv ??

hoi hoi

mijn dochter van 4 weken oud.heeft nu al 2 weken last van pruw
ik heb mijn tepels erg stuk
en nu ben ik al 2 weken   aan het kolven en geef dan de gekolfde melk in een fles.
ze drinkt erg goed uit de fles.
maar het kolven word minder en pijnlijk.

nu wil ik graag probereb om mijn dochter ook 1 of 2 keer per dag kv te geven en dan
ook gekolfde melk smorgens en savonds of zo.
en dan langzaam helemaal stoppen met bv
hoe moet ik deon ?
kan ik zomaar ineens een keer kv geven ?

hoe moet ik het bv afbouwen ?

gr mama 81

hoi

je heby al geluk dat ze al goed uit een fles drinkt,wat je kan proberen is eerst bv met kv te mengen weet niet of dat mag,en anders gewoon overstappen op kv.IK denk als je het langzaam opbouwt dat dat beter is voor de darmpjes.succes ermee he groeten weny

hoi,
toen mijn dochter 3 weken was heb ik ook voor het eerst een flesje kunstvoeding gegeven. Ik geef Nan, Nestle voeding. Deze voeding lijkt het meest op borstvoeding en ik denk dat mijn kindje er daardoor vanaf het begin  heel goed op reageert. Ik ben begonnen met 1 borstvoeding vervangen en zo heb ik dit in 5 weken langzaam afgebouwd.Toen ze 8 weken was gaf ik helemaal geen borstvoeding meer. De ontlqsting van mijn dochter is prima, en ze heeft geen last van krampjes. Je hoort vaak dat kindjes die flesvoeding krijgen last hebben van harde poep en veel meer krampjes. Ik heb bv rustig afgebouwd en ben erg tevrewden met de voeding die ik nu geef.

quote: mama81 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2007 12:08:22'));

hoi hoi

mijn dochter van 4 weken oud.heeft nu al 2 weken last van pruw
ik heb mijn tepels erg stuk
en nu ben ik al 2 weken   aan het kolven en geef dan de gekolfde melk in een fles.
ze drinkt erg goed uit de fles.
maar het kolven word minder en pijnlijk.

nu wil ik graag probereb om mijn dochter ook 1 of 2 keer per dag kv te geven en dan
ook gekolfde melk smorgens en savonds of zo.
en dan langzaam helemaal stoppen met bv
hoe moet ik deon ?
kan ik zomaar ineens een keer kv geven ?

hoe moet ik het bv afbouwen ?

gr mama 81

Hoi,

Wat ontzettend vervelend dat jullie zo'n last hebben van spruw . Je geeft aan, dat jullie er nu al twee weken spruw hebben. Ben je ermee naar de huisarts geweest? Deze kan jullie namelijk medicijnen voorschrijven, zodat je de spruw weer snel de baas bent. Het is wel belangrijk, dat zowel jij als je baby worden behandeld. De ervaring heeft geleerd dat de behandeling het beste aanslaat wanneer de medicijnen na elke voeding worden toegepast in plaats van bijvoorbeeld 3 keer daags zoals waarschijnlijk in de bijsluiter zal staan vermeld. De totale dagelijkse hoeveelheid verdeel je dan over het aantal voedingen. Zet de behandeling in elk geval 10 tot 14 dagen na het verdwijnen van de klachten voort. Meer informatie over effectieve spruwbehandeling kun je vinden op Borstvoedingsforum-Spruwbehandeling.

Je schrijft dat het kolven minder wordt en pijnlijk. Door de pijn wordt het kolven moeilijker en zul je inderdaad ook minder melk afkolven. Wanneer je de medicijnen toepast en een stikte hygiëne in acht neemt, zal de pijn snel afnemen en zal het kolven waarschijnlijk weer beter gaan. Je zou dan eventueel zelfs weer kunnen proberen om je kindje aan te leggen?

Kun je aangeven welke voorstelling je had van de duur van jullie borstvoedingsperiode;  is  je besluit om af te bouwen het gevolg van de spruwellende die jullie nu doormaken of wil je sowieso graag afbouwen?  Als je sowieso graag zou willen afbouwen, is het denk ik goed om te beseffen dat het voor jezelf fijner zal zijn om voor het afsluiten van je borstvoedingsperiode een goed moment te kiezen. Op die manier maak je het voor jezelf mogelijk om toch nog met een goed gevoel terug te kijken op jullie borstvoedingsperiode. Als je hiervoor een moment kiest van pijn en ellende, zal dat waarschijnlijk anders zijn.

Heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek, dan kun je altijd bellen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN is zowel overdag als 's avonds en in de weekenden telefonisch bereikbaar via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt  alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Beterschap!

Groetjes van Yvonne,  contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk  

Als je wel wilt stoppen, google dan eens het volgende:
'overstappen van borstvoeding naar flesvoeding'
je komt dan op een handig schema terecht van www.babybox.nl

je moet wel langzaam afbouwen, anders krijg je veel stuwing in je borsten en dat is niet fijn! let ook op borstontsteking. Ik ben nu bijna helemaal over, geeft alleen nog 1x smorgens de borst en de rest fles, ik heb over het afbouwen wel een paar weken gedaan.

succes en sterkte!
groetjes

Terug
Bovenaan