stoppen met bvlast van stuwing!

Hallo dames,

Ik heb de afgelopen weken mijn ochtend- en avondvoedingen afgebouwd. Nu ik zondag gestopt ben met de ochtendvoeding heb ik sinds gisteravond wel erg last van stuwing. Ik wil eigenlijk niet meer voeden omdat mijn dochtertje de kunstmelk erg slecht drinkt (alleen als pap) en ik haar niet meer in de war wil brengen,

Heeft iemand tips wat ik tegen de stuwing kan doen en is er iemand die ervaring heeft met baby's die de kunstmelk niet lusten?? Gaat dit straks misschien nog over??

Groetjes,

Keesje
 
Hoi

Eerst de avond en dan de ochtendvoeding afbouwen is geen goede volgorde. Je moet eerst de minst goede voeding afbouwen, de op 1 na laatste is dat eigenlijk altijd, rond 7 uur. Dan de voeding van rond 11 uur en dan de van 3 uur. Dan de laatste voeding en als laatste de ochtend voeding. Overal op internet kun je deze schema's vinden en ook je consultatieburo kan je een schema vinden. De ochtend is het laatst omdat je snachts in alle rust vaak het meest voeding maakt. Heb je toch last van stuwing, kolf dan een beetje af. Niet rond gaan lopen met zere borsten want de kans op borstonsteking is dan groot. Een klein beetje volle borsten is normaal, ze moeten immers minder gaan aanmaken dan ze gewend zijn.
Om je kind te laten wennen aan nep voeding kun je het beste beginnen met de voeding de mengen. Je geeft 3/4 afgekolfdeborstvoeding en 1/4 nepvoeding. Dit doe je een aantal dagen. Dan doe je 1/2 afgekolfde borstvoeding en 1/2 nep voeding. Dit ook weer een aantal dagen. Dan doe je 1/4 borst en 3/4 nepvoeding. Dit ook weer een aantal dagen.Daarna geef je alles nep. (dat nep bedoel ik niet lelijk hoor, geef zelf ook nepvoeding, weet niet hoe ik het anders moet noemen)

Succes!
 
hoi,
hier een tip van mijn kraamverzorgster waar ik toen veel aan heb gehad.
koop een kool (bijv witte), haal er wat bladeren vanaf en kneus die (of knijp die wat in de hand) doe deze rondom je borsten in je beha. ruikt soms wel een beetje maar hielp bij mij wel tegen de pijnlijke stuwing............
succes
 
Hoi,
Koude kompressen helpen ook, maak een maandverband nat en leg dit in de vriezer,
doe dit dan in een boterhamzakje en leg het tegen je borst aan totdat deze ontdooit is, wel even eerst in een washandje doen.
In ieder geval niet de warme douche tegen je borsten houden, want daar krijg je juist stuwing van.
Daan
 
Hoi,

Ik ben na ruim 8 maanden borstvoeding te hebben gegeven sinds 1 week gestopt. Tussentijds heb ik 1x voor 5 seconden de druk eraf moeten halen. Tot op vandaag heb ik nog zere borsten en lijkt het alsof er nog heel veel melk wordt aangemaakt. Hoe lang kan dit nog duren?
 
hoi keesje,
hier het antwoord op jouw vraag nav mijn reactie.
ik heb 6 weken borstvoeding gegeven en het was niet leuk, de hele zes weken niet.
en inderdaad het klinkt raar van die koolbladeren maar het werkt echt!!!!
het geeft verkoeling en verlichting en ik heb er echt wat aan gehad.
ik zou zo zeggen, probeer het eens.................
groetjes hm
 
Hoi,

Ik ben nu officieel gestopt met borstvoeding, de laatste keer was denk ik 2 weken geleden. Mijn dochter is nu 8,5 maand. Van stuwing heb ik een paar keer last gehad en heb toen gewoon de kolf erop gezet voor een paar minuutjes, gewoon om de boel te legen en niet te stimuleren. Zo heb ik de laatste tijd gewoon gevoeld of het nodig was om dochterlief aan te leggen of dat het niet nodig was. Op die manier heb ik erg geleidelijk afgebouwd en zonder problemen.
Het lijkt nu ver weg maar mijn dochter weigerde pertinent de fles van mij met kunst- en borstvoeding. Maar sinds ik  steeds meer overstapte van fles- naar  borstvoeding wilde ze hem wel uiteindelijk. Misschien is het een idee om steeds wat minder pap toe te voegen aan de fles? En zo gek is het niet, flesvoeding smaakt gewoon heel anders. Het heeft misschien wat tijd nodig om er aan te wennen. Succes.
 
Terug
Bovenaan