Stoppen met de borstvoeding?

Zijn er nog meer meiden die willen stoppen met de borstvoeding?
Mijn zoontje is nu 6 weken en de borstvoeding is altijd goed gegaan
en hij groeit er ook goed van.
Maar met mij gaat het minder goed ik merk aan mijzelf dat ik zoveel hormonen
nog heb in mijn lichaam dat ik soms zo overstuur ben en radeloos en verdrietig.
Dat ik er nu over nadenk om te stoppen met borstvoeding,maar als ik daar dan over denk begin ik mij schuldig te voelen omdat het gewoon de beste voeding is die er is.
Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet, hebben jullie tips voor mij.

Groetjes trotse moeder van Michael

hallo,

Je moet je niet schuldig voelen als je wilt stoppen met borstvoeding. Ik ben ook gestopt met borstvoeding na 4 weken, en voelde ook wel schuldig. Maar Evi doet het ontzettend goed op de fles, groeit goed en is tevreden. Dan verdwijnt dat schuldgevoel snel weer. Je moet doen wat jezelf denkt dat goed is voor jouw en je kindje. Ik geloof niet dat iemand je iets zal verwijten.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.  

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

ik ben na 3 weken gestopt.maar bij mij wou t ook heel niet.ik had ook schuldgevoel en bleef heel neurotisch elke toeschietende druppel melk afkolven tot ik er echt bijna aan onderdoor ging.en boas bleef maar huilen.toen heb ik de knoop doorgehakt en er definitief mee gekapt.sindsdien krijgt boas heerlijke flesvoeding voor hongerige baby's en hij groeit als kool en is supertevreden.en ik heb mn borsten terug,kan lekker weggaan terwijl mijn man hem de fles geeft.ik ben er echt van opgeknapt.dus als je je niet happy voelt stop er dan mee!hij heeft t toch 6 weken gehad,dat pakken ze hem niet meer af.maak het straks maar goed met gezonde verse fruit en groentehapjes.

hoi

Ik heb sinds vorige week donderdag de keuze gemaakt om te gaan afbouwen maar moet eerlijk zeggen dat er in de praktijk weinig van terecht komt, automatisch leg ik haar toch steeds aan.

Ik wil er mee stoppen omdat ik nu een bloedende kloven heb gehad, spruw wat steeds terug komt en een borstontsteking maar ook omdat mijn borsten echt enorm zwaar zijn geworden en ik maar een tenger vrouwtje ben. Loop nu al maanden met hoofd en nek pijn door die rotdingen. En tja sneu maar waar, van hoofdpijn word ik niet zo aardig. Indy is nu 11 week en heb nog een voorraadje in de vriezer dus voor ik alles afgebouwd heb is ze netjes 3 maand. Ondanks dat ik haar dan toch 3 maand heb gevoed voel ik me rot onder mijn besluit. Heb mijn oudste ook langer gevoed en aangezien Indy een maand te vroeg geboren is, is dit natuurlijk wel de beste voeding. Maar goed zelf helemaal er aan onder door gaan is ook geen optie en de kunst voeding van tegenwoordig is van zulke goede kwaliteit dat het een prima alternatief is.

En bedenk maar zo, je kindje heeft meer aan een gelukkige ontspannen moeder die hem de fles geeft dan een frusty moeder die perse de bv wil volhouden. En het is met bv ook zo dat als je er zelf niet meer achter staat je productie ook razendsnel terug loopt.

Succces!

Hoi Bernadet,
Ik snap heel goed dat je overweegt om  te stoppen met bv. Het vreet energie en soms heb je het idee dat alles op jou neer komt! Ik vond  er de eerste 7-8 weken helemaal niets aan; snapte ook  niet dat er mensen zijn die het leuk vinden of er  zelfs een jaar mee door gaan! Maar nu Teun alweer bijna 10  weken is; komt hij minder vaak voor eten, nog  maar 6 en soms zelfs maar 5 keer per dag. Ik  kolf nu regelmatig  en dan kan iemand anders (mijn man of een van de opa's of  oma's)  een flesje geven. Dan heb ik even  iets meer tijd om iets voor mezelf te doen. Ik  vind het zelf wel fijn dat  ik het heb  volgehouden.  
Maar ik vind  wel dat je aan jezelf moet denken; uiteindelijk heeft je kindje er niets aan als jij niet lekker in je vel zit. En laten we wel zijn van flesvoeding worden ze ook groot! Laat je dus geen schuldgevoel aanpraten! Succes  met je  keuze.
Groetjes  Wendy  

Hoi Bernadette,

Zes weken is net een lastige borstvoedingsfase. Als je hier door heen komt wordt het makkelijker. Mijn zoontje (zeven weken) heeft sinds een week een herkenbaar ritme, slaapt 's nachts langer en drinkt sneller. Nu voed ik de derde zelf en wil heel graag weer een half jaar bv geven. . dus ik ben van de pro-bv.
Neem niet te snel het besluit om te stoppen. Weer beginnen is heel lastig en stoppen kan altijd nog.

Judith

misschien is dit een idee voor je:

ik ben na een week of 3 gaan kolven en geef nu borstvoeding in een flesje. mijn onzekerheid en hormonale schommelingen gingen meteen weg. ik kolf op vaste tijden en geef nynke het flesje op verzoek. alleen als ze 's nachts komt geef ik de borst want dan valt ze sneller in slaap. maar ze slaapt inmiddels bijna 8 uur door.

voor mij werkt het goed en voor haar is het ook een stuk beter.

Bedankt voor jullie reactie, ik heb besloten om te stoppen met bv.
Zeker omdat mijn bv nu ook nog achteruit gaat heb in de 7 uur net aan 100 cc bv.
Heb net voeding gekocht en ga er zo mee beginnen.
Groetjes trotse moeder van Michael

Terug
Bovenaan