stoppen met de borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Tja, het zat er al aan het aankomen, ik ben heel vermoeid te raken, gisteren zei de kinderarts dat flesgevoede kindjes toch eerder doorslapen dan de borstgevoede kindjes.
Ik zal dus stoppen, met pijn maar ja. Mijn zoontje is ook weinig gegroeid, heeft weinig plasluiers op een dag.

Ik vond wel dat ik werd weggewerkt bij de ka gisteren,
verder moest ik beginnen met de zantac alweer, misschien daqt mijn baby daardoor ´s nachts onrustig is.
Ik mocht ook geen rijstebloem geven, was niet goed, en ik had similac gekocht, kende ze niet.

Al met al weet ik niet wat ik moet denken van haar....
groetjes

Hoi,
Jammer dat je zo n slecht gevoel hebt overgehouden aan die kinderarts. Eigenlijk wil je dus liever niet stoppen met bv? Kan je niet proberen een combinatie te doen? Ik wil niet heel erg borstvoedings-maffia-achtig overkomen    maar kunstvoeding is geen garantie voor doorslapen. En ook kv babies hebben zo hun kuren (zowel s nachts als overdag). Als je kindje slecht groeit en slecht plast, tja, daar moet je natuurlijk wel iets aan  doen. Maar t zou jammer zijn als je stopt met bv en het blijkt dat je kindje nog steeds niet doorslaapt. Heb je al eens gebeld met iemand van een borstvoedingsvereniging?

Nou, t lijkt me geen makkelijke situatie, veel sterkte.

Hoi Siraa,

Ik ben een maandje geleden de bv gaan afbouwen omdat ik ook oververmoeid raakte, en vitaminegebrek had. Ik heb het moeilijk gehad met die beslissing en werd emotioneel en labiel van het afbouwen.

Dat afbouwen moet je rustig aan doen (1 voeding per week of per 2 weken ). Dat  is ook wel zo fijn voor de baby, jezelf en je borsten  om rustig aan de nieuwe situatie te wennen. In die tijd  combineerde ik bv met  hypoallergene  kv (by hypoallergene voeding schijnt het merk  niet eens zo belangrijk te zijn als het maar gedehydroliseerde eiwitten zijn), ging gelukkig best goed.

rijstebloem is op zich niet ongezond, maar bij kindjes met buik/darmklachtjes (is dat bij jullie het geval?) raden ze het soms af. Ons zoontje kreeg door de overstap naar kv al wat meer darmklachtjes, obstipatie enzo. Pas toen dat over was heben we eens wat met rijstebloem uitgeprobeerd. Hij eet het nu wel, maar vindt er niets aan en hij slaapt er ook niet langer op.

Ons zoontje was toen 6 maanden en wilde altijd nog rond 23.00 een voeding en was om 5.30 / 6.00 weer wakker. Wij hoopten dan ook dat hij met de kv langer door zou gaan slapen. Maar dat gebeurde helaas niet.  (inmiddels is hij 7 maanden en slaapt hij wel door jippie!)

Veel suces. Wie weet gaat jullie kindje er wel meteen al beter van slapen.

groetjes,
Janneke

Stoppen met borstvoeidng omdat een kidn dan beter zou doorslapen.

Tja ik ben geen arts en heb er geen onderzoek naar gedaan, en ik heb gewoon goedslapende kindjes.

Mijn 1e kind sliep direct door (heeft maandelang borstvoeidng gehad)
Mijn 2e kind sliep met 5 weken door (heeft ook maandenlang borstvoeding gehad)
Mijn 3e kind sliep met 6 wekend oor (heeft helaas maar 3 weken borstvoeding gehad)
Mijn 4e kind sliep met 8 weken door (heeft helaas maar 1 week borstvoeidng gehad)

Mijn neefjes gewoon aan de fles sliepen resp pas met 8 en 10 maanden door.

Wat betreft de KV begin maar gewoon met wat jou goed lijkt. Als het niet goed is, dan mogen ze het niet verkopen. Similac is prima volgens de meeste CBs.

Zelf gebruik ik Friso omdat Similac niet in de supermarkt bij ons in de buurt verkocht wordt.

Succes
Miep

Terug
Bovenaan