stoppen met de pil......en dan?

A

Anoniem

Guest
Even voorstellen:
Mijn naam is Kimberly en ben nu vijf jaar samen met manlief waarvan 2 getrouwd.
we hadden het al een tijdje over kindjes en baby`s. nu hebben we besloten om binnenkort te gaan stoppen met de pil.

Nou vraag ik me af wat jullie ervaring is met de periode tussen stoppen met de pil en zwanger worden.
Ik weet dat het voor iedereen verschillend is maar ben een beetje nieuwsgierig.

Ik kijk uit naar jullie antwoord.

Hoi,
Ik ben altijd de laatste maand waarin ik de pil nog gebruikte al begonnen met foliumzuur.
Voor het geval je snel zwanger raakt als je bent gestopt!!
Ik wachtte vaak een menstruatie af, zodat je weet of je cyclus een beetje oke is, al zegt dat niet alles na een keer.
Dus na het stoppen weer 1 keer ongesteld worden, voor we echt er voor gingen..
Probeer er niet te gericht mee bezig te zijn, want dat is ook niet goed.
Gewoon lekker vrijen als je zin hebt, en rond de vruchtbare periode misschien wat vaker.
Ik weet uit ervaring dat je echt niet heel vaak sex hoeft te hebben om zwanger te worden.het is ook veel meer geluk hebben zeg maar!
Ik ben inmiddels voor de 4e keer zwanger, en we verwachten begin juli ons derde kindje.
De eerste keer was ik in de derde maand zwanger, en de tweede keer ook..
De derde keer weer in de derde maand, maar dat ging helaas na 8 weken mis,en na een menstruatie erna te hebben afgewacht..was ik meteen weer zwanger.
Hopelijk heb je er iets aan,en anders vraag maar raak!!
Groet, en veel succes..R

Hoi,

Idd heel erg belangrijk eerst beginnen met foliumzuur voordat je van de anticonceptie afgaat, je moet het minimaal al 4 weken slikken dan.

Verder zeg ik altijd maar... gewoon genieten... sex hebben wanneer je zin hebt. en er vooral niet teveel mee bezig zijn, dat werkt alleen averechts.

De zwangerschap dient zich aan als de tijd ervoor is.

Veel plezier tussen de lakens!!!!

Liefs Randy

Hoi,

Ik zou als ik jou was inderdaad ook alvast beginnen met foliumzuur.
Verder heb ik er voor gekozen eerst te "ontpillen" om zo inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Maar dat moet iedereen zelf weten.
Succes.

Groetjes Mickey79

hey
ik ben priscilla ik ben 5 maanden geleden gestopt
met de pil die ik al 11jaar slikte.ook ik ben een maand voor ik stopte begonnen met foliumzuur.mijn ervaring met t stoppen van de pil was iets minder mijn hormonen
gingen tekeer als een gek,kon om alles janken had opvliegers van hier tot tokyo
en ga zo maar door.na ongeveer 2 maanden werd ik weer wat rustiger van binnen.voel me nu heel goed heb alleen als ik mijn menstruatie krijg onwijs veel pijn.
maar ja we moeten er wat voor over hebben he.
nou meid heel veel succes.
groetjes priscilla

Lieve Iedereen,

Ontzettend bedankt voor de reactie`s. Ben inmiddels begonnen met foliumszuur. Manlief zit in Noorwegen voor zijn werk en zodra hij terug is spoelen we de pil symbolisch door de toilet.

We wachten af en zullen vaak moeten oefenen(hihihi)

Groetjes,

Kimberly

Hoi Kimberley,
Wij (ik 27 en vriend 29 jaar) zijn ook net gestopt met de pil en ik ben nog niet ongesteld geworden, als ik uitga van 28 dagen cyclus ben ik vandaag 3 dagen overtijd. We willen nog niet echt alles uit gaan rekenen en er superdruk mee bezig zijn, omdat dit pas onze eerste ronde is....maar als je stopt dan ben je er ineens wel heel erg mee bezig (is mijn ervaring). We hebben er gisterenavond maar eens een testje tegenaan gegooid (omdat ik allerlei klachtjes had) maar die was negatief, nou ben ik wel weer met mn voeten op aarde geland moet ik zeggen! Ik wens jullie superveel succes ermee en hopelijk lukt het jullie snel!
Liefs Muizeke

Terug
Bovenaan