stoppen met de pil -> uitblijven menstruatie

A

Anoniem

Guest
Ha,

Ik heb een vraagje; een vriendin van me is gestopt met de pil, maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.
k heb wel eens gehoord dat het wel eens ff kan duren voordat je cyclus op gang komt. Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe lang duurde dat dan?

groetjes Petra

ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee omdat ik een spiraaltje gehad heb. maar
een vriendin van mij zat ook aan de pil en werd niet ongi na het stoppen.na bijna 3 maanden heeft ze een test gedaan omdat ze de huisarts zou bellen en toen bleek dat ze zwanger was. als het echt al 2 of 3 maanden wegblijft zou ik voor de zekerheid het telefonische spreekuur van de huisarts bellen.

Hoi,

Ze heeft een test gedaan, maar die was negatief.
Haar ha zei ook dat het even kan duren voordat de cyclus op gang kan komen......

Petra

Hoi hoi,

Toen ik stopte met de pil toen duurde het 5 mnd voordat de menstruatie weer op gang kwam maar dat is per persoon verschillend.

Gr Fruit Girl 22,2 wk zwanger

Nadat ik met de pil gestopt ben, gelijk daarna ongesteld geworden, maar bij de volgende keer dat ik ongesteld moest worden niets.
Jah heel iets, toen ik dacht laat ik wat voor doen was het eigenlijk al over.
Ik ging er niet vanuit dat het meteen de eerste keer al raak zou zijn, maar dat was bij   mij dus wel het geval.
3 weken nadat ik ongesteld had moeten worden heb ik een test gedaan en ja hoor.
Ik ben nu 5 weken en 6 dagen zwanger en echt supertrots, zit nu echt te wachten op de eerste echo.
Spannend allemaal.
Ik weet niet hoe lang zij al overtijd is, maar misschien later nog een keer een test doen.
Maar ik heb inderdaad ook wel vaker gehoord dat het de eerste maanden gewoon uitblijft, omdat je lichaam er zelf weer aan moet wennen.

Hoi,