stoppen met de pil -> uitblijven menstruatie

A

Anoniem

Guest
Ha,

Ik heb een vraagje; een vriendin van me is gestopt met de pil, maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.
k heb wel eens gehoord dat het wel eens ff kan duren voordat je cyclus op gang komt. Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe lang duurde dat dan?

groetjes Petra

ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee omdat ik een spiraaltje gehad heb. maar
een vriendin van mij zat ook aan de pil en werd niet ongi na het stoppen.na bijna 3 maanden heeft ze een test gedaan omdat ze de huisarts zou bellen en toen bleek dat ze zwanger was. als het echt al 2 of 3 maanden wegblijft zou ik voor de zekerheid het telefonische spreekuur van de huisarts bellen.

Hoi,

Ze heeft een test gedaan, maar die was negatief.
Haar ha zei ook dat het even kan duren voordat de cyclus op gang kan komen......

Petra

Hoi hoi,

Toen ik stopte met de pil toen duurde het 5 mnd voordat de menstruatie weer op gang kwam maar dat is per persoon verschillend.

Gr Fruit Girl 22,2 wk zwanger

Nadat ik met de pil gestopt ben, gelijk daarna ongesteld geworden, maar bij de volgende keer dat ik ongesteld moest worden niets.
Jah heel iets, toen ik dacht laat ik wat voor doen was het eigenlijk al over.
Ik ging er niet vanuit dat het meteen de eerste keer al raak zou zijn, maar dat was bij   mij dus wel het geval.
3 weken nadat ik ongesteld had moeten worden heb ik een test gedaan en ja hoor.
Ik ben nu 5 weken en 6 dagen zwanger en echt supertrots, zit nu echt te wachten op de eerste echo.
Spannend allemaal.
Ik weet niet hoe lang zij al overtijd is, maar misschien later nog een keer een test doen.
Maar ik heb inderdaad ook wel vaker gehoord dat het de eerste maanden gewoon uitblijft, omdat je lichaam er zelf weer aan moet wennen.

Hoi,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen en ik wil je ook niet ongerust maken, maar bij mij heeft het ruim een jaar geduurd. Toen ik stopte werd ik meteen niet meer ongesteld, na een aantal maanden naar de huisarts gegaan en hij vond het niet verontrustend. Omdat ik niet perse onmiddellijk zwanger wilde worden vond de huisarts het niet nodig om meteen actie te ondernemen. Weer een aantal maanden heb ik een kuur gekregen om de menstruatie weer op  te wekken. Toen dat ook niet hielp ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Ook hij vond het niet verontrustend. Van hem kreeg ik ook een kuur en daarna is het gelukkig wel weer op gang gekomen.
Stoppen met de pil is dus niet altijd een kwestie van 'even weer op gang komen'. Het schijnt vaker voor te komen. Maar als die vriendin nu al graag zwanger wil worden, dan zou ik haar wel aanraden eerder contact op te nemen met de huisarts. Als je aangeeft een kinderwens te hebben maken ze er sneller werk van dan bij mij, omdat ik nog niet zo'n haast had.
Klein detail, ik ben nu 8 weken zwanger!

Succes, groet April

hoi
ik was gelijk na 2 week weer ongesteld toen ik met de pil gestopt ben en daarna pas na 5 en halve week en daarna ongeveer 4 en halve week.
dus verschild denk ik per persoon.  wel lastig want dan weet je niet wanneer je misschien zwanger bent.
groetjes marielle

Hoi,
bij mij zaten er steeds ongeveer 6-7 weken tussen. Ik ben na een half jaar zwanger geraakt, dus het kan wel met een langere en onregelmatigere cyclus.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan