stoppen met de pil! spannend.....

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal ,
ik ben eigenlijk nieuw hier...vind het wel een leuke site en ik heb even een vraag aan jullie, en zal het fijn vinden als jullie jullie mening zouden willen geven : het volgende :

ik ben een frisse meid van 21, bijna 22. heb ruim 2.5 jaar een relatie.
mijn vriend is 26, 5 jaar ouder dus. allebei werken we full-time, en hebben net een huis gekocht in een super leuke buurt! (kinderrijk) nu is er bij ons alletwee een sterke kinderwens! hij wil het liefste dat ik vandaag nog met de pil stop (bij wijze van) nu lijkt mij dat ook hartstikke gaaf , we hebben het er ook superveel over enzo... alleen ja er zit iets van een twijfel.... niet de twijfel van, wil ik wel of wil ik niet maar een twijfel van : ben ik niet te jong??

en....

WANNEER BESLUIT JE DAT JE MET DE PIL STOPT? GAAT DAT GEWOON ZO OPEENS IN EEN OPVLIEGING, OF DENK JE ECHT : NOU OVER 2 WEKEN STOP IK MET DE PIL. LIJKT ME ZO GEK OM ZOIETS TE BESLISSEN...

EN IS DAAR EEN GESCHIKT MOMENT VOOR? BIJVOORBEELD HET EINDE OF BEGIN VAN EEN STRIP??

GR M

Hoi,

Ik ben nu twee jaar getrouwd en vanaf dat mijn mannetje en ik samen zijn willen we al graag kinderen, alleen niet meteen, eerst maar eens samen settelen.
We hadden het eerst zo gepland dat we met de aanstaande kerstdagen zouden "beginnen". Maar zo lang kon ik niet wachten en hij trouwens ook niet..... Daarna zou het onze vakantie in augustus zijn maar toen we er nog eens over gepraat hadden, merkten we dat we het toch allebei wel graag wilden. Dus zijn we in juni gestopt, 5 juni. Ik heb eerst gewoon de strip afgemaakt en daarna pas gestopt. Dat leek mij gemakkelijker, omdat ik daarna gewoon ongesteld werd en het dan iets gemakkelijker uitrekenen was, voorzover je zoiets kan uitrekenen....
Ik ben trouwens 25 en mijn man is 31,   6 jaar ouder.

En over dat je misschien te jong bent.... er zijn hier veel meer meiden van 20/21 jaar en als jij er klaar voor bent, dan ben je niet te jong!!

Ik moet zeggen dat ik nu wel twijfel hoor, nu ik echt gestopt ben, komt het allemaal we goed, enz. Maar dat hoort erbij, denk ik. Het is wel een grote stap, zo'n kleintje in je huis  Maar het lijkt mij hartstikke leuk.

Zo het is een heel verhaal geworden, veel succes met beslissen en doen wat je  je ingeeft!

groetjes

Coolstra,

Of jij niet te jong bent om zwanger te worden? Jij voelt zelf wanneer jij er klaar voor bent. Toen ik 21 was had ik andere dingen aan mijn hoofd en was er dus nog niet mee bezig. Een half jaar geleden voelde ik ineens dat ik er klaar voor was, toen was ik nog 25 jaar. Maarja, mijn nichtje was  20 toen ze moeder werd, zij had ook een oudere vriend. En een tante van mij is alweer 45 en nog geen moeder, zij heeft daar ook geen behoefte aan. Je moet gewoon op je eigen gevoel af gaan, denk je dat je er aan toe bent qua ruimte, emoties, relatie, werk en financien? Dan ben je er klaar voor, ongeacht je leeftijd.

Wanneer je het beste kan stoppen met de pil? Gewoon je strip afmaken en dan niet meer beginnen. Dan krijg je eerst je pilbloeding en kan je lichaam gaan ontpillen. De eerste dag van je ongesteldheid is dan de eerste dag van je cyclus. De meeste vrouwen hebben een cyclus van 21 a 35 dagen, dus dan is het afwachten wanneer jij weer ongesteld wordt.
En op welk moment je dan stopt? Ik ben na de vakantie gestopt, omdat ik niet tijdens de vakantie ongesteld wilde worden.  Sommige stoppen na  het trouwen of na een verhuizing/verbouwing of in een bepaald seizoen. Wat jij het handigst vind.  

Groetjes Saskia

he he                

ik ben 20 en over 2 dagen 21 en ik ben ook gestopt met de pil in maart!! ben dus nog jonger maar ben er wel klaar voor! wij wonen ook sinds februari samen maar wij hebben als 5 jaar een relatie!! iedereen is er op eigen tijd klaar voor! ik ben gestopt toen ik eigenlijk moest beginnen maar je kunt ook gelijk stoppen hoor!!!   gr

hoi

ik wil even zegen ik ben 20 jaar en was 19 toen we onze dochter kregen.
wij waren er ook al heel erg aan toe we hebben ook eerst een groter huis gekocht. en we hebben nu al plannen voor een tweede.
dus als je er gewoon goed bij voelt moeten jullie het gewoon doen.
er blijven altijd mensen zegen wat ben je jong en dit moet je nog doen en dat
maar soms krijg je ook heleleuke opmerkingen

groetjes shirley

Terug
Bovenaan