Stoppen met de pil.

Hallo allemaal,<br />Ik ben sinds januari dit jaar gestopt met de pil. Nu zijn wij al een tijdje bezig met zwanger. Nu bijna 6 maanden verder en nog niet gelukt. Ik heb 10 jaar lang aan de pil gezeteb, nu weet ik dat het soms wat lamger duurt voor je zwanger kan worden. Met iedere ongesteldheid word ik weer erg verdrietig dat het niet gelukt is. Soms vraag ik mij af of het aan mij ligt?<br />Nu ben ik benieuwd hoe dit bij andere is?<br />
 
Ik werd niet eens ongesteld binnen 6 maanden na het stoppen (toen ik m ook zo lang had geslikt). Ik zou me geen zorgen maken, maar je kansen vergroten met ovulatietesten bijv. Je wil het natuurlijk graag, maar zwanger worden gaat vaak gewoon niet ineens. En ontpillen bestaat echt. Zorg voor gezonde voeding enzo, dan lukt t vast vanzelf! Succes!
 
Toen ik stopte hielden wij er rekening mee dat het al wel een half jaar zou kunnen duren voor ik mijn menstruatie terug zou hebben. We hadden dan ook geen haast. Mijn cyclus kreeg ik gelukkig direct! Maar zit nu ook in ronde 7.. en elke ronde wordt de teleurstelling steeds groter. Mijn vriend staat er wat nuchterder in, zegt soms ook wel ‘we hielden er rekening mee dat we pas in juni zouden kunnen beginnen’. Klinkt cliché, maar 6 rondes is meer dan normaal. En wat steph zegt, probeer misschien je cyclus in kaart te brengen als je dat nog niet doet? Kun je gerichter aan de slag!
 
Hier een succesverhaal wat je misschien wat hoop geeft!
ik ben ook in januari gestopt met de pil, na mijn omtrekkingsbloeding precies 28 dagen later ongesteld geworden. Heel fijn, meteen mijn cyclus op gang, dacht ik.
vervolgens 3 maanden niet meer ongesteld geworden. De eerste 2 maanden heb ik 6 keer getest, negatief. Ondertussen bij de huisarts geweest maar die zegt idd er staat minimaal n half jaar voor. 
Op 30 mei weer eens getest, gewoon omdat t kon, verder geen kwaaltjes ofzo. Bleek ik al 6 weken zwanger te zijn! Blijkt dus dat je niet altijd een menstruatie “nodig” hebt om vruchtbaar te zijn. 
 
Hier ook een succesverhaal! Eind januari gestopt en nu bijna 22 weken zwanger. Dat is natuurlijk wel heel snel, maar lang (in mijn geval 7 of 8 jaar) aan de pil zegt dus niets! Geen paniek.
 
Bedankt voor jullie lieve reacties. Dit geeft gelukkig iets meer hoop. 
Ik heb gelukkig wel een regelmatige cyclus. Ben altijd rond de 2e van de maand ongesteld. Ik zit nu weer rond de periode van de eisprong. Dus we zijn flink aan het duimen dat het deze keer gelukt is! 
 
Terug
Bovenaan