Stoppen met de pil!!

Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten wat stoppen met de pil allemaal met je lichaam doet.Je leest een hoop over zwanger worden en zwanger zijn maar over stoppen met de pil lees ik niets.Ik ben nu een maand gestopt met de pil (na 16 jaar)en ik heb het idee dat er een hoop gebeurt in mijn lichaam met name mijn buik.En ik heb ook het idee dat ik niet lekker in mijn vel zit.Mijn eerste echte menstruatie heb ik nu bijna achter de rug en die was ook niet echt prettig terwijl ik er normaal nooit veel van heb gemertkt.Wordt dit nog minder of blijft dit zo?
Wie herkent dat en kan mij daar iets meer over vertellen?Alvast bedankt.

Groetjes Natasja
 
Hoi, je menstruatie is altijd heviger als je de pil niet meer slikt. Je bloeding is meer en wat ik ervaren heb is dat ik meer buikpijn heb als toen ik nog de pil slikte.
Maar misschien wordt het nog wel iets minder dat je lichaam er nog aan moet wennen.

Veel succes
Veel liefs
Brenda
 
Hallo Natasja,

Welkom hier....
Je hebt inderdaad gelijk je hoort er weinig over.
Ik ben zelf nu een half jaar gestopt met de pil.
Toen ik de eerste keer ongesteld was (na t stoppen) voelde ik me echt K****
Ik was moe, hangerig, en herkende mijn eigen lichaam niet. Ik was ook super hevig ongesteld (dat was ik daarvoor ook wel, maar toch heel anders). Mijn huisarts vertelde mij dat mijn lichaam nu aan t schoonmaken is. Nou oke, en je gaat weer naar huis. De keren daarna werd t al een heel stuk minder. Ik vind nu ook (maar ook mijn vriend) dat ik een stuk minder prikkelig ben op t moment wanneer ik ongesteld ben. En voorheen was ik het makkelijk echt een week lang en nu inmiddels 3 dagen. Natuurlijk reageert elk lichaam anders. En dat is gewoon maar afwachten.
Ik kan je wel zeggen dat het KLUSSEN, heel anders is als ervoor...Hoe dat komt weet ik niet.

Ik wens je veel succes met klussen....en hou ons maar op de hoogte!!!

Liefs Flower
 
Hoi,
Ik herken het helemaal. Ik ben pas een paar weken gestopt met de pil, maar volgens mij is mijn hele hormaaonhuishouden op hol geslagen ofzo.
Ik ben vreselijk moe en prikkelbaar.
Mijn eerste 'echte' menstruatie moet ik nog maar even afwachten, maar het voorspelt niet veel goeds.
Iedereen in ieder geval veel succes!!
 
toen ik stopte met de pil had ik meteen een hele waslijst aan veranderingen, waardoor ik meteen dacht zwanger te zijn. jammer joh :)
ik had last van:

*zere tepels, niet aan te raken die dingen!
*gespannen borsten
*op hol geslagen buik. pijn, jeuk, kramp...
*huid van een puber, met name in mn gezicht
*heel erg moe

t was nogal wat, maar t schijnt voor een goed doel te zijn...

 
Ik ben zelf al heel lang geleden gestopt met de pil... En inderdaad heftigere menstruaties, onregelmatiger, veel vermoeider was ik en mijn huid was ook niet meer zo mooi...
We zien wel waar het schip strand zeg maar! Succes!
gr. Fairytail
 
He Natasja,

ik merk er zelf niet zo veel van in de zin van mijn ongi zijn. Hoewel ik ben het ook niet (of op zijn minst zeeeeeeeeeeer onregelmatig), maar wat ik wel merk is dat ik een hele slechte huid heb gekregen. Voor mijn doen dan want ik had nooit ergens last van. Vind dit dus echt niet leuk en hopelijk gaat het ook weer over.

Groetjes
 
Ik had dat ook. Heel heftige huilbuien in het begin. En waarom?? Het kwam zo maar. Zag het werken ff niet meer zitten. Nu wel weer hoor. Mijn ongi is ongeveer hetzelfde, alleen het bloed is helderder, dan toen met de pil. En de huid kan ik ook over mee praten. Krijg steeds overal pukkels. Op mijn rug, onder mijn borsten, de gekste plekken. Maar ja, het is niet anders. Groetjes, Jos
 
Terug
Bovenaan