Stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Komende week ga ik met mijn laatste strip pillen beginnen en wil daarna stoppen.
Nu weet ik dat je direct daarna kan beginnen met proberen zwanger te raken, maar hebben jullie dat ook gedaan of hebben jullie toch nog even gewacht zodat alle troep uit je lichaam is?

Wat hebben jullie nog meer voor maatregels genomen voor het stoppen met de pil?
Wanneer zijn jullie begonnen met het slikken van foliumzuur bijv?
En zijn jullie iets aan jullie eetwijze gaan doen?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!

Hallo Nijntje,

Ik ben in juli gestot met de pil en pas in Oktober begonnen met proberen. Dit niet zozeer voor het ontpillen van je lichaam zoals anderen dat noemen, maar gewoon omdat we wisten dat we er binnenkort aan wilde beginnen. Ik ben dan ook in september begonnen met Fliumzuur omdat je een maand voor je serieus gaat proberen al het beste kunt beginnen zodat mocht je in een keer zwanger raken het foliumzzur zijn werk al kan doen. En je moet dan blijven slikken tot minimaal 8-10 weken in je zwangerschap.

Ik heb eerst gewoon foliumzzurtabletten geslikt, maar slik nu femnatal van davitamon want die heeft ook een leger aan goede vitamine extra wat weer goed is voor jezelf. Het is af te raden om een gewoon vitamine preparaat te slikken omdat daar ook vitamine A inzit en te vaal daarvan is weer slecht voor je kindje. De vitaminen van Femnatal hebben geen extra vitamina A waardoor je dit risico niet loopt.

Er zijn natuurlijk veel meer merken die speciaal voor zwangere vrouwen vitamine en foliumzuur hebben dus laat je lekker informeren zou ik zeggen! Succes! en laat vooral weten hoe het gaat!

groetjes floor

Hoi Nijntje,

Ik heb bewust een tijdje gewacht met proberen zwanger te worden nadat ik gestopt was met de pil.
Dit om mijn lichaam de kans te geven om een beetje te wennen aan een leven zonder de pil.
Wel ben ik toen ik nog met de laatste pilstrip bezig was al begonnen met foliumzuur.
Je weet tenslotte nooit of het "mis" gaat als je een condoom gebruikt.
En het is een kleine moeite om die pilletjes te slikken.

Veel succes met zwanger worden.

Liefs Mickey
9 weken zwanger

Hoi,

Toen we begonnen voor een eerste kindje, hebben we mijn eerste normale menstruatie afgewacht. Het heeft toen ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Er wordt aangeraden om je 1e normale menstruatie af te wachten, zodat het dan beter te bepalen is hoe lang je zwanger bent. Maar ik heb een onregelmatige cyclus, dus daarvoor maakt het zoveel niet uit. Toen we begonnen voor een 2e kindje, zijn we er meteen voor gegaan. Nu bleek ik in ronde 3 al zwanger te zijn.

Daarbij zijn er verscheidene vrouwen die door de pil heen toch zwanger zijn geworden en gezonde kinderen op de wereld hebben gezet.

Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Als je even wilt wachten, zeker doen. Als je er meteen voor wilt gaan, ook zeker doen. Begin dan nu wel alvast met het slikken van foliumzuur, ze raden aan om 4 weken voor een eventuele bevruchting foliumzuur te gaan slikken. Dus als je nu begint, dan ben je ruim op tijd.

Veel succes met je beslissing en veel succes met zwanger worden.

Groetjes,
leeuwtje

Ik ben eind mei gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur tabletjes. Ik slik geoon foliumzuur geen extra vitaminen.
Wij zijn meteen met 'het echte werk' begonnen. Tot op heden (na 6 mnd) nog geen positieve test.

Qua voeding... Ik dronk eigenlijk zelden tot nooit en nu helemaal niets meer. Je weet maar nooit. Ook drink ik veel minder koffie, geen cola (had ergens gehoord dat dit niet goed was maar hoe het precies zat weet ik al niet meer), geen producten die niet door en door gaar zijn, geen  kaneel  etc etc.
Nou gebruikte ik van alles zowieso niet veel maar als ik alles wat kan helpen doe ik dat graag.

Wel heb ik nog steeds geen duidelijke cyclus na het stoppen met de pil. ECht ongesteld ben ik maar 1 keer geworden na 63 dagen. Sommige hebben meteen een goede cyclus anderen moeten lang ontpillen en  hebben veel klachten die op zwangerschapsklachten lijken. Je lichaam kan je goed voor de gek houden!

Heel veel succes en ik hoop dat je een van de gelukkige bent die de eerste ronde raak schiet!

Hoi ook nijntje,

Ik ben in juli gestopt met de pil om eerst een normale menstruatie te krijgen.
We zijn bewust pas afgelopen maand voor het echie gegaan omdat wij al al een dochtertje hebben van 16 maanden en we er toch wel 2 jaar of meer tussen wilde hebben.
ben   1 maand van te voren begonnen met slikken van foliumzuur.

zou als ik jou was eerst je eerste menstruatie na de pil afwachten en daarna lekker gaan klussen!
succes

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga van de week gelijk even langs de drogist om foliumzuurtabletten te halen of die tabletten van Davitamon.
Eerst nog even de laatste strip slikken en dan kijk ik wel wat we gaan doen. Een eerste echte menstruatie afwachten is misschien ook wel slim. We zien wel, wie weet kunnen we dan echt niet meer wachten en gaan we het wel gelijk proberen.
Eigenlijk wil ik niet eens meer aan de laatste strip beginnen, maar wel hebben gezegd dat als dit doosje leeg is we echt zouden stoppen en deze strip hoort daar ook nog bij!

Terug
Bovenaan