Stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik hebben samen besloten om te stoppen met de pil. Hebben jullie enkele maanden gewacht om te klussen of zijn jullie direct begonnen? Ben erg benieuwd.

Daarnaast vraag ik mij eigenlijk af wanneer je het aan je ouders vertelt. Doe je dit al van tevoren of al enkele weken/ maanden zwanger bent? Wat is jullie ervaring.

Groetjes 01Monique

Hallo monique,

Ik ben toen gestopt met de pil, mijn menstruatie laten verlopen zoals het gaat, en daarna gewoon meteen aan de klus gegaan. Het KAN zo zijn dat het niet meteen lukt omdat je lichaam nog moet ontpillen, maar dat is nooit bewezen. Er zijn zat vrouwen die meteen zwanger werden! Er is geen ene reden qua gezondheid voor jou of de toekomstige baby om te 'moeten' wachtten.

Ik heb zelfs niks verteld aan mijn ouders, ik vertelde het pas toen ik zwanger bleek te zijn (5 weken) Helaas verliep dat in een miskraam, en heb ik zo'n nieuwsgierige moeder dat ze me regelmatig vraagt naar mijn cyclus en of ik al zwanger ben. Dat is heel vervelend... Het ligt eraan hoe de band is met je ouders, daarop zou ik de keuze maken of je het meteen verteld dat jullie een kindje willen gaan maken, of dat je wacht tot je zwanger bent!

Heel veel plezier en succes!

groetjes Betty

Hoi Monique,

ik ben nu sinds 4 maanden gestopt met de pil en inderdaad gewoon zoals normaal gaan klussen. Je moet niet geforceerd gaan klussen, maar gewoon zoals altijd eigenlijk. Ik heb ervoor gekozen om nog niets tegen niemand te zeggen, dit doe ik pas als het zover is en ik voor de 1e echo geweest ben. Helaas heeft mijn lichaam nog wel wat tijd nodig gehad om te ontpillen, ik ben namelijk 2 x maar 1,5 dag ongi geweest en nu ben ik het eindeljik weer eens normaal. Dus het heeft even tijd nodig, ik had ook erge last van mijn hormonen. Er is een kans dat je inderdaad gelijk snel zwanger raakt, alleen deze kans is vrij klein. Het gemiddelde is ongeveer van 2,5 maand tot 7 maanden dat je zwanger raakt en soms duurt het nog wat lange. Dus wees geduldig en ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt!

Veel succes!

Ik was al ruim een jaar gestopt met de pil voordat we zwanger wilde worden. Dus met ontpillen heb ik niet zoveel ervaring. Wij hebben pas aan oudersen broers en zussen verteld toe ik zwanger was, een week of 5 a 6 en pas een de vrienden enzo toen ik 12 weken zwanger was. Succes met zwanger worden en probeer goed te klussen rond je eisprong dan is de kans het grootst dat je zwanger worden.

Ik heb eerst gewacht tot mijn eerste menstruatie weer normaal opgang was, en dat was bij mij in 1 maand. En gelijk een heel regelmatige cyclus. Zit nu in ronde twee, en deze keer met ovu test geprobeerd... Ben namelijk heel nieuwschierig, en was gewoon heel benieuwd of het bij mij "normaal" verloopt.
Ik heb niets verteld in mijn omgeving, en ga dat ook niet doen totdat ik zwanger ben, denk alleen niet dat ik het dan lang geheim kan houd :S Maar we zullen zien! Suc6!

Ik ben eind oktober gestopt met pil.
Heb één menstruatie gewacht. Nu ben ik ongsteld geworden en gaan we dus voor de eerste keer beginnen. Als je als je ongesteld bent geweest om de twee dagen klust dan heb je de meeste kans dat het raak is.

Veel plezier!!

Ik ben eind oktober gestopt met de pil en bewust even gewacht. Vond ik voor het idee prettig. Nu ongesteld geworden, dus wij gaan aan de slag. De huisarts had gezegd dat het in pricipe niet uitmaakt of je eerst even wacht of meteen probeert zwanger te worden na je pil.

Tip: geef het de tijd. Verwacht niet binnen een halfjaar zwanger te zijn, maar gun het ook zeker een jaar! Stel je zelf geen mijlpalen, maar klus om te twee dagen nadat je ongie bent geweest. De kans dat zwanger raakt is maar 20% per eisprong. Die is dus klein. Ga dus niet stressen maar laat de natuur zijn werk doen. Volgend jaar november ben je vast wel zwanger!

Terug
Bovenaan