Stoppen met fles

Wanneer stoppen jullie of hoe oud was jullie kleine toen je stopte met de fles?
En wat gebruik je nu? (tuitbeker, rietje, ...)
Lijkt me leuk om van iedereen te horen...

Onze kleine is nu bijna 1 jaar. Nu krijgt hij nog een avondfles maar dat zal er binnenkort af gaan. Ons plan was om dan te stoppen met de fles.
Maar eigenlijk zijn we er nu al mee begonnen. 's Ochtends een bordje pap, tussende middag melk vaak in een beker met rietje en nu dus alleen 's avonds nog een fles.
Diksap doe ik de ene keer in een klein flesje maar ook wel eens in een tuitbeker of gewone beker met of zonder rietje.
Tuitbeker is hier niet zo'n succes.

ten eerste ik maak uit jou verhaal op dat jou kindje
het ook accepteerd knap hoor!!
volgens het cb kun je het beste vanaf 9 mnd stoppen.
maar die standaard regels kennen we wel.
ik ben met 9 maand over gegaan op tuit(antilek) vergeet
het maar wat de boer niet kent haha dus met eerste verjaardag weer
heel af en toe pakte ze m maar moest te veel stimuleren
met anderhalf had ik haar zo ver dat ze alleen s avonds nog een
papfles kreeg (ze is erg licht van gewicht) als ze ziek was deed ik het
wel in de fles ze blijft m interessant vinden dus dan wist ik zeker
dat ze genoeg vocht binnen kreeg trouwens ik heb altijd het idee gehad
soms nog wel dat ze veel zuigbehoefte heeft en onze dame is vier
en half bijna en zit s avonds nog aan de pap en wel te verstaan IN DE FLES
nog steeds veel te licht van gewicht maar ach ik heb zowel tuit als anti
lek bekers gehad ik vond het allemaal maar niks ze kon wel vroeg uit
een beker drinken trouwens maar hier dus nog 1x per dag een papfles
ik heb ooit een drinkbeker bij action gekocht een soort tuitbeker met winny
depooy en die bevalt ons nog steeds goed

wij zijn met onze oudste rond zijn eerste verjaardag gestopt met de fles, wij gaven zijn pap vanaf het begin in een bordje.
wij hebben toen zijn sapjes in een beker van nuby gedaan, die hebben bekers met een antilek rietje en dat ging vanaf het begin harstikke goed.
mischien ken je die bekers wel, wij hebben ze toen bij de etos gekocht maar volgens mij kun je ze bij elke drogist wel kopen.
antilek bekers hebben wij eigenlijk nooit gebruikt, heel af en toe gebruikt hij ze nu in de auto. als we wat langer in de auto zitten nemen we een antilek beker voor hem mee. hij is bijna 3 dus die antilek beker blijft steeds vaker in de kast staan.

succes ermee!!

gr. mama van Elmar en Jesse

Bedankt voor de reacties!
De nuby rietjesbeker heb ik pas gekocht uit de aanbieding bij de etos . Meteen met volle moed geprobeerd maar hij heeft het nog niet echt door. Daarom ben ik pas met eerst een gewoon rietje in bekertje begonnen. In de hoop dat als hij dat door heeft de nuby beker ook gaat lukken.
Wel ideale bekers om mee te nemen!!
Enne 2004... en wil ze geen pap uit een bordje? Nou ik heb de flessen nog staan en idd wel handig als hij ziek is. Maar voor de rest wil ik het proberen binnekort af te leren.

Terug
Bovenaan