<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat er hier moeders zijn die hetzelfde hebben meegemaakt of antwoord hebben op mijn vragen. Mijn zoontje is nu bijna 4 weken oud. Tijdens de kraamtijd kwamen wij erachter dat ik vlakke tepels had en dat mijn zoontje niet makkelijk kon aanhappen. Ik ben toen borstvoeding gaan geven met een tepelhoedje. Dit heb ik een aantal dagen geprobeerd maar was ook geen succes voor zowel mijzelf als mijn zoontje. Iom de kraamzorg en mijn verloskundige heb ik de keuze gemaakt om fulltime te gaan kolven en de moedermelk via de fles aa te bieden. Dit verliep goed totdat mijn zoontje meer mocht gaan drinken. Ik kolfde steeds minder moedermerk. Ik heb toen powerpumpen 3 dagen gedaan en torn dat niet hielp, een week later gestart met een hele dag elk uur 10 minuten kolven. Helaas mocht dit ook niet baten. Ik was een hele dag en nacht elke 3 uur aan het kolven met als opbrengst 1 flesje per dag. Nu heb ik het toch wel moeilijke besluit genomen om mijn zoon volledig flesvoeding te gaan geven. Alleen mijn vraag nu is, hoe kan ik het beste afbouwen met kolven en wat doe ik met het afgekolfde melk? Kan ik af en toe mijn zoon nog 1 flesje afgrkolfde melk geven nu het nog kan, of kan ik het beter weggooien? Op advies van de kraamzorg hebben we ook moedermelk ingevroren voor als mijn zoon zijn inentingen krijgt, maar kan het kwaad om hem na zo veel tijd kunstvoeding te geven 1 a 2 flesjes borstvoeding te geven? De informatie die ik zoek kan ik nergens vinden en ook de lactatiekundige kon mij niet een duidelijk advies geven. Zij gaf aan om elke keer minder minuten te kolven, maar duurt het dan niet heel lang om ermee te stoppen?</p><p>Hoop dat jullie mij kunnen helpen</p>