stoppen met inbakeren

Hey,

Tygo wordt sinds dat hij 12 weken was ingebakerd. Maar eigenlijk wil ik daar zo langzamerhand mee stoppen. Ik zie daar alleen vreselijk tegenop! Als ik hem in een slaapzak leg gaat hij z`n hele bed in de rondte. Hij draait zich inmiddels al zo`n 3 maanden om. Daarom span ik ook nog een handdoek over hem heen in bed! Als ik hem in bed leg zonder bakerdoeken of slaapzak trekt meneer zich tot zitten op aan de dekens.
Wie heeft er ervaring/tips?

Liefs Marieke

Hier ook zo'n draaikont!
Nu hebben wij wel het 'geluk' dat hij -als hij in een draaibui is- dat meestal alleen tussen 05.00 en 07.00 doet. 's Avonds in slaap vallen en de dutjes overdag zijn nog niet echt een probleem.

Warren sliep sinds hij 3 dagen was al ingebakerd: hij mepte zichzelf telkens wakker. Hij had het rond 3 maanden het ineens helemaal gehad met ingebakerd slapen, we zijn toen overgegaan naar een slaapzak met mouwen, alleen spelden we de mouwen dan langs het lijfje van de slaapzak en spanden we er een laken overheen. Dit werkte prima, een alternatieve bakerzak, maar dan met 'trappelruimte'.

Maar met de zomer in het vooruitzicht én zijn omrollerij hebben we besloten om 'mte laten wennen aan een slaapzakje zinder mouwen. Hier ligt hij op de creche ook in, daar slaapt hij redelijk.
We spannen nog wel steeds een dekentje strak over 'm heen, anders ligt hij binnen no time op z'n buik te brullen. (heel suf, want hij kan prima terugrollen inmiddels).
Wat we ook doen is de slaapzak onder het matras slaan bij het voeteneind (we hebben de slaapzak flink groter gekocht, ruimte zat dus). Dit helpt best goed tegen het omhoog schuiven.

Tja, echt een gouden tip heb ik dus niet, behalve vaak tot 10 tellen en geduld oefenen...

Succes!
Evje

Hoi!

Wij hebben Diederik ook altijd (alternatief) ingebakerd in een lakentje, want hij is ook een trappelkont en sloeg zichzelf steeds wakker.

Vanaf dat hij naar het KDV gaat, zijn we er mee gestopt (soms doen we het nog als hij zijn slaap echt heel hard nodig heeft maar moeite heeft met in slaap komen). Wij leggen hem nu in een slaapzak met mouwen en zijn motoriek is inmiddels een stuk rustiger, dus hij slaat zichzelf niet meer wakker.

Vanmorgen vroeg lag hij te krijsen in zijn bed... op zijn buik... Dit was voor ons de eerste keer en ik hoop niet dat hij hier 'gewoonte' van gaat maken, want hij is straal vergeten hoe hij terug moet rollen sinds hij van zijn rug naar zijn buik kan. Dus nu maar weer de andere kant op oefenen ;-)

Ik denk wel dat het straks tijd is om zijn bedje te gaan verlagen.

@Mariekje: wat ik gedaan heb, en wat wel aardig werkte, was dat ik Diederik overdag begon te wennen aan het liggen in een slaapzak met mouwen en 's nachts nog inbakerde. En overdag legde ik hem dan in bed als hij echt moe was, zodat hij ook wel wilde slapen. Zo heb ik het inbakeren afgebouwd en dat ging best goed.

@Blossom: Ja suf hè, weten ze hoe ze van rug naar buik moeten, 'vergeten' ze compleet hoe ze terug moeten. Onder het mom: 'twee stapjes vooruit, één stapje terug...'

X
Evje

Wij laten Seth nu ook niet meer ingebakerd slapen. Het gaat ook redelijk goed. We stoppen hem heel strak in. Wat eventueel ook schijnt te helpen is een 'matrozenbedje'. Moet je even googlen hoe dat werkt. Je maakt het bedje dan op met een gewoon 1-persoonslaken en kun je je kindje heel strak instoppen. Volgens internet helpt dat ook heel goed!

Terug
Bovenaan