stoppen met kolven

ik heb vanaf het begin gekolfd de eerste week omdat ethan in het ziekenhuis lag en daarna omdat hij nog niet sterk genoeg was om volledig aan de borst te drinken en toen we als advies kregen om 1 fles er in te houden zo dat hij de fles niet verleerd hebben we dat gedaan..

maar ik ben dat gekolf best zat en daardoor krijg ik amper een toeschietreflex met kolven en daardoor kolf ik eigelijk te weinig voor een volledige voeding..

nu denk ik er overna om echt te stoppen met kolven en volledig de borst te doen maar wou jullie eerst om tips vragen om het toch voor elkaar te krijgen dat het kolven weer soepel gaat..

aan de borst drinken gaat trouwen gewoon goed dan krijg ik om de haverklap toeschietreflexen

ehhhm misschien kolven waar Ethan bij is? In het ziekenhuis toen Connor onder de lamp lag kolfde ik heel slecht op mijn eigen kamer. Als ik naast het wiegje van connor zat kolfde ik meer als een complete voeding.....

Hoi (ben eigenlijk een feb. mama)..Ik kolf eigenlijk alleen wanneer ik weet dat ik weg moet en oppas nodig heb. Dan kolf ik alleen in de ochtend. Als ze gedronken heeft, kolf ik de borst verder leeg en dan ook nog wat uit de andere borst. Als ik dit 2 ochtenden doe heb ik genoeg voor 1 voeding. Dat is bijna nooit omdat mijn dochtertje heel slecht uit een fles wil drinken! (en ik werk niet) Als jij je prettig voelt om gewoon alleen de borst te geven en het kolven lastig is zal ik ermee stoppen. Vraag me af of ze het afleren uit een fles te drinken als ze die techniek eenmaal beheersen. Het lastiger om de techniek van aan de borst te drinken te leren dan uit een fles.

kolven met een shirt van hem aan je neus, toeschietrefelx door zijn luchtje. of naar een foto kijken.
wat je ook kunt doen maar weet niet of het jou lukt is ethan aan de ene borst aanleggen en ondertussen de andere kolven. doe ik ok wel eens

Je kunt ook op recept een neusspray krijgen die de toeschietreflex laat komen. 1 keer per week (of 2 keer) met de fles oefenen lijkt me ook wel voldoende hoor..dat doe ik ook!

Hoi,
Ik denk niet dat je nog die fles hoeft te geven hoor, dat verleren ze niet, het is allen vaak zo dat kindjes die de borst krijgen en maar sporadisch een fles, dat die de borst vrkiezen en dus minder graag uit een fles drinken!! (wat veel makkelijker is dan uit een borst)
Ik kolf nog niet omdat we weer spruw hebben, maar ik ga ook alleen een klein beetje doen voor nood!
Je kunt idd kolven met een spray, of wat ik vaker deed is de kleine aanleggen (tussen 2voedingen in) en dan kolven omdat mijn toeschiet reflex ook niet goed werkt met kolven!!
Lang verhaal kort, ik zou ook gewoon volledig de borst geven en af en toe een keertje kolven zodat je iig iets in de vriezer hebt!

ik heb vanmorgen tussen 2 voedingen in gekolfd en kreeg ik met moeite 50 uit
vanmiddag heb ik zo als lorena al zei ethan aan de ene borst en kolf aan de andere en toen kreeg ik 60 a 70 cc in 5 a 10min (zo lang drinkt ethan)

voor de voeding zelf hoef ik het niet echt te doen omdat ik voorheen overvloed had(kolfde uit iedere borst 100 tot 150 cc) heb ik heel wat ingevroren..

zou als je het niet voor de voeding hoeft te doen, je mannetje gewoon lekker aanleggen en hem zo bv geven i.p.v. kolven, en de fles verleren ze idd niet,

succes ermee,
Liefs Marina

Terug
Bovenaan