stoppen met Kolven

Net een goed gesprek gehad met mijn man en ga stoppen met het kolven. Ik heb een postnatale depressie en maandag ga ik ook de huisarts bellen om hulp te gaan krijgen.
Ik denk daarbij dat het stoppen met 4x daags kolven (al 3 maanden lang) al een stap in de goede richting is.
Het voelt heel dubbel ene kant denk ik, jippie en de andere kant denk ik ojee ben ik dan wel een goede moeder. Maar moet ook aan mij zelf gaan denken en merk dat het 4x daags a 30 min mij gaat opbreken. elke morgen om 6 uur mijn bed uit, kindje eten geven en dan 45 min kolven a 330cc. Daarna ben ik klaar wakker. Maar breekt wel op, kan daarna niet meer slapen en slaap daarbij ook nog slecht snachts.

Ik hoop dat ik er van de week ook nog zo over denk.

Ben ook zo bang dat ik weer ga aankomen. Ben 20 kg afgevallen en voel mij nu zo goed. KOm gewoon snel aan, en door het kolven verlies ik toch kilo's. Ga er gewoon om denken wat ik eet!!!

x Yvonne

Jeetje meid, wat een moeilijke maar dappere beslissing! Je mag niet denken dat je geen goede moeder bent! Je bent een fantastische moeder! Ik vind het zo knap dat je tot nu toe steeds hebt gekolfd! In het begin zag het er bij mij ook uit dat ik altijd moest kolven..nou jari ging op tijd aan de borst hoor, anders was ik echt gestopt! Heb dat zo erg gevonden. Werd daar zo chagrijnig van!
Ik denk dat het een goede keuze voor je kan zijn ivm die depressie.. Het is zo'n aanslag op je lijf! Het is geestelijk zo'n opgave! (vond ik dan toen ik de eerste 3 wrken kolfde)..kan je nagaan 3 maanden! Je mag trots op jezelf zijn! En dat gewicht...joh maak je daar nou niet al te druk om.. Dat vindt zich vast wel een weg.. Straks ga je weer werken en heb je het druk genoeg met van alles dat je niet eens tijd hebt om te snoepen enzo !

Komt vast helemaal goed! En je hebt het fantastisch gedaan meid! Ik heb respect voor je!

Liefs, Marit

Echt heel erg knap dat je 3 maanden lang hebt gekolft! Ik had dat niet volgehouden. ik kolf af en toe en vind het echt helemaal niets... ik denk dat je een hele goede keuze maakt door te stoppen. op deze manier gaat er heel veel tijd zitten in het voeden, het flesje klaarmaken en geven en daarnaast kolven. soms heb ik tussen de voedingen door al het idee dat ik geen tijd overhoud. het is goed dat je ook aan jezelf denkt. het is belangrijk dat jij weer lekker in je vel komt te zitten. daar heeft kyan meer aan dan dat je zo door gaat. En op fv worden kindjes ook groot. ik hoop dat je snel en goed geholpen wordt en dat je snel weer lekker in je vel zit. en over je gewicht moet je je niet zo druk maken denk ik, net wat lieloe zegt, je gaat straks werken, daanaast heb je een prachtige kereltje, dus helemaal geen tijd meer om te snoepen!

jeetje, tel al die uren eens bij elkaar op, je bent geen machine!
harstikke knap van je dat je het 3mnd volgehouden hebt en hartstikke goed van je dat je nu het probleem erkent!!!

als je weer zo denkt (slechte moeder enzo) moet je hier maar eens aan denken: Een gelukkige mama is het beste wat je jouw kindje kunt schenken!!!!

jij die lekker in je vel zit en helemaal kan richten op haar ukkie, dat is toch het mooiste wat je kunt geven???????

en dat gewicht, denk je echt dat er weer 20 kilo bij komt? je blijft rennen achter die kleintjes hoor, elke keer kilo's tillen terwijl je ergens heen wilt of boodschappen doet??? enige manier om aan te komen is ws als jij een emotionele eter bent en daar kun je echt wat aan doen. enne ga lekker babyzwemmen of babyyoga met je knulleke doen, krijg jij ook beweging en hij vaart er ook heel wel bij, daarbij maak je samen plezier terwijl je even buitenshuis bent en kan je ontspannen!

werk komt ook weer om de hoek kijken, zorg dat alles goed in balans is zodat je optimaal kunt genieten van hem, ze gaan zo snel!! kijk maar naar
Mara vorig jaar met de verjaardag liep ze niet en sprak ze niet, nu praat ze, rent en klimt en is zindelijk! pfff

sterkte

Bedankt voor de lieve woorden meiden. Kan ik goed gebruiken. Voelt heel dubbel. Vooral het aankomen ben ik mee bezig. Houdt mij zelfvoor dat ik mij in deze kleding heel prettig voel. Als ik watwil gaan snoepen, moet ik mij dat bedenken.
Ik loop elke dag een stuk. Moet van de huisarts ivm de pnd. Hij hoopt dat ik mij dan beter ga voelen. Maar nee, is heerlijk, maar geeft geen verbetering.

Babyzwemmen doe ik al en wil proberen 1x in de week te gan sporten.

Nou nu aan het kolven, kolf hem niet helemaal leeg en ga drie keer kolven en er steeds meer tijd tussen laten. An hoop ik snel klaar ermee te zijn. Dan de voorraad aanbreken, want ik hb heel veel gespaard.

X

Lieve Yvonne,
Ga eerst eens zitten nu en geef jezelf eens even duizend schouderklopjes! En dan niet alleen omdat je gewoon keihard aan het werk bent geweest en nog steeds bent maar omdat je eerlijk naar jezelf toe bent! Echt ongeloofelijk knap wat je aan het doen bent nu en daar moet je gigantisch trots op zijn!!!

Wat je ook kiest, wel of niet stoppen met kolven het is altijd jouw keus en het is de juiste. Ik zou zeggen stop er lekker mee en geef jezelf rust. Ik kan ook duizend keer tegen je zeggen dat je daardoor echt geen slechte moeder bent/word maar dat is iets wat bij jou in je hoofd speelt en wat iemand er niet zomaar uit krijgt. Maar toch probeer ik het maar: Yvonne je bent geen slechte mama als je met kolven stopt!!!

En dat aankomen...hier valt het ongeloofelijk mee. Ik ben niet aangekomen sinds ik ben gestopt met bv en ik moet zeggen dat de snoepjes en chips hier nog volop naar binnen gaan af en toe. En soms mag dat ook gewoon heh ;)

Hou ons op dehoogte als je wilt en voor nu:
Dikke knuffel!!!

Terug
Bovenaan