stoppen met laatste fles?

Hallo Allemaal

Wie o wie kan me helpen?
Ik zit met het volgende, Mijn dochter Alessia wordt over 1,5 week al weer 1 jaar.
Op dit moment is dit haar schema:

Als ze uit bed komt bordje pap
Tussendoor wat drinken
Tussen de middag boterham en flesje melk ( eet ze niet helemaal op)
Daarna slapen
Rond een uur of 3/half 4 haar fruit
Half 6/6 uur warm eten en danoontje
Rond 20.00 uur flesje warme melk met paar schepjes pap.

Tussendoor natuurlijk ook gewoon drinken en een koekje etc.

Nu is Alessia vaak na haar warme hap moe en dan leg ik haar meestal in bed.
Normaal gaat ze als ze wakker is in bad, flesje en weer naar bed.
Vanavond sliep ze echter nog toen ik boven ging kijken.
Wat moet ik nu doen?
Kan ik haar door laten slapen, is een laatste fles, ook al is het maar gewone melk echt nodig?
Ik vind het namelijk echt vervelend om haar wakker te maken.
Risico is natuurlijk wel als ik haar laat slapen dat ze misschien komt als ik naar bed ga of s`nachts, wie heeft hier ervaring mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt niet erg om voor haar eruit te gaan maar weet ook dat het nu normaal is om door te slapen.

Hoop op antwoord

Sarah.

hoi Sarah
Met een jaar kunnen ze met de pot mee-eten en dus ook het eet-schema van je gezin meedoen. Mijn dochters kregen vanaf een maand of 10-11 geen flesje meer voor het naar bed gaan. Dit ging heel geleidelijk, ze dronken gewoon steeds minder tot op een dag ze bijna niets meer dronken en we gestopt zijn.
Als ze een jaar zijn hebben ze 300-500ml melk producten nodig. Dit kan dus 's morgens pap zijn of brood met een bekertje melk. Tussen de middag brood en bekertje melk, en 's avonds warme hap met yoghurt of vla.
Wij hanteren een vrij vast schema. Na het avondeten nog even spelen, dan in bad en rond 19.00 uur naar bed, tot de volgende ochtend 7-8 uur.

groetjes Melanie

Terug
Bovenaan